کشتار اقلیت ها و شیعیان توسط بخش‌هایی از طالبان همچنان ادامه دارد

کشتار اقلیت ها و شیعیان توسط بخش‌هایی از طالبان همچنان ادامه دارد

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان در لایو ۳۰ آبان گفت:

بعد از تخریب آثار باستانی افغانستان به دست دولت امارت، کهنسال‌ترین برج آجری بلند باقیمانده جهان «منار جام» در ولایت غور، در حال فرو ریختن است.

يونسکو هشدار داده است که اگر این بنا مرمت نشود ممکن است در زمستان سخت پیش رو دوام نیاورد.

چند خانواده که به خاطر کوچ اجباری با پای پیاده در برف و سرما به همراه کودک و نوزادشان، خود را به هرات رساندند توسط گروهی از خیرین اسکان داده شدند.

یکی از هموطنان‌شان به نام «آقای رحمتی» از آلمان هزینه اسکان آن‌ها را تا پایان سال تامین می‌کند، اما این چهار خانواده تنها بخش بسیار کوچکی از خانواده‌های با اجبار کوچ داده شده هستند که در سرمای سخت امسال توسط امارت بی‌خانمان شده‌اند.

امارت چند روستای دایکندی با مجموع جمعیت چندهزار نفری را مجبور به کوچ اجباری کرده و به کوه‌ها فرستاده و خانه‌هایشان را تصرف کرده است.

آنها در کوه‌های سرد و زمستانی بدون امکانات و غذا هستند.

دولت امارت به بهانه ایستِ بازرسی گوشی‌های مردم را بررسی و درصورت مشاهده هر اطلاعاتی مربوط به مقاومت یا ارتباط با نظامیان سابق و…اعم از شماره تماس، تصویر، صفحات مجازی مرتبط و…‌ دستگیر و محکوم می‌کند.

برخی را در ازای پول آزاد و برخی را مجبور به برقراری ارتباط با شماره تلفن‌ها کرده و آن‌ها را هم دستگیر می‌کند.

در دوران عبدالرحمن ۶۵ درصد هزاره‌ها را قتل عام کردند و بقیه به ایران و سایر کشورها پناهنده شدند. شیعه‌کشی همیشه جزو اصلی‌ترین اهداف بخش‌هایی از طالبان بوده است و اینکار همچنان ادامه دارد.

کشتار اقلیت ها و شیعیان توسط طالبان

صوت کامل این لایو را بشنوید

دانلود کنید

در دوران غنی در یک بمب‌گذاری در مدرسه دخترانه بیش از ۱۰۰ دختر نوجوان دختر کشته شدند و نماینده وقت لوگر که از پشتون‌های افراطی بود، گفت ایران بمب‌گذاری کرده و جاسوسان خود را کشته است! پشتون‌های افراطی همیشه دشمن ایران و ایرانی بوده‌اند.

مدتی بعد یکی از کارمندان اداره امنیت افغانستان نامه‌ای را در سایتی پشتون منتشر و اظهار پشیمانی کرد. او گفت این بمب‌گذاری توسط خود اداره امنیت اشرف غنی انجام شد و هدف آن تحریک هزاره‌ها برای پیوستن به ارتش و نیز تشویق آنها به کوچ از غرب کابل بود.

در دولت کرزی و غنی، برنامه‌هایی در تلویزیون ملی افغانستان توسط پشتون‌های افراطی ساخته می‌شد که هدف‌شان دشمنی با ایران بود و بارها مصاحبه‌هایی علیه ایران منتشر کردند.

در چند ماه ظهور طالبان، تقریبا تمام روستاها و شهرهایی که کوچ اجباری داده شدند، هزاره و شیعه و سادات و خلاصه از اقلیت‌ها بودند.

هیچ‌وقت زمینی مربوط به پشتون‌های حامی طالبان، دچار مشکل حقوقی و ادعای مالکیت از سوی دیگران نشد.

در حال حاضر هم امارت چندین روستا در دایکندی را با جمعیت چند هزار نفری به کوه‌ها کوچ اجباری داده و زمین‌های حاصلخیزشان را تصرف کرده است.

آنها به همراه زنان و کودکان در این زمستان سخت در کوه‌ها بدون امکانات آواره‌اند.

در مجلس خود پاکستان، نماینده آنها به خاطر نقش داشتن دولت‌شان در کشتارهای بی‌رحمانه در پنجشیر و سایر نقاط افغانستان به دولت‌شان اعتراض می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفتند: «عده‌ای ابتدا فکر می‌کردند روی کار آمدن طالبان به نفع ایران است اما طالبان به حقوق احزاب احترام نمی‌گذارند. به دنبال شیعه‌کشی هستند».

رسانه‌های داخلی ایران این خبر را کامل منتشر نکردند. رسانه‌های داخلی در مورد مسائل افغانستان خبرها را شفاف منتشر نمی‌کنند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 254871 ساعت خبر : 6:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=254871
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات