گلونی

آبگیری نیمی از تالاب جازموریان در پی بارش های اخیر

آبگیری نیمی از تالاب جازموریان در پی بارش های اخیر

آبگیری نیمی از تالاب جازموریان در پی بارش های اخیر

آبگیری نیمی از تالاب جازموریان در پی بارش های اخیر

مرجان شاکری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از آبگیری بیش از ۵۰ درصد مساحت تالاب جازموریان بعد از بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گلونی مرجان شاکری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، با ابراز خرسندی از این وضعیت، گفت: «تالاب جازموریان در حال آبگیری است. آب از دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان وارد تالاب جازموریان می‌شود و همچنان ادامه دارد».

وی افزود: «بررسی‌های‌ تصاویر ماهواره‌ای توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گویای آبگیری بیش از ۵۰ درصد تالاب جازموریان بعد از بارش‌های اخیر است».

آبگیری نیمی از تالاب جازموریان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: «آخرین پایش‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در تصاویر ماهواره‌ای و میدانی نشان می‌دهد که از محدوده یک هزار و ۸۰ کیلومتری که در سال‌های گذشته آبگیری داشته، بعد از بارندگی‌های اخیر حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع آبگیری شده است».

مرجان شاکری خاطرنشان کرد: «آخرین آبگیری این تالاب مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است که بیش از ۸۰ درصد سطح تالاب آبگیری شده بود. تالاب جازموریان به دلیل نداشتن عمق بر اساس وسعت آبگیری اندازه گیری می‌شود».

گفتنی است طبق اطلاعات ایرنا، تالاب زیبای جازموریان یکی از زیباترین تالاب‌های ایران است که به دلیل وسعت و گستردگی زیاد میان ۲ استان کرمان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، این تالاب نقاط بکر و منحصر بفردی دارد که همچنان ناشناخته مانده است.

این تالاب یکی از بکرترین عرصه‌های طبیعی است که در جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان در منطقه‌ای گرم و خشک با میزان بارش سالانه اندک و شدت تبخیر فراوان واقع شده است.

این تالاب تنها حوضه آبریز استان پهناور کرمان محسوب می‌شود که به جهت قرار گرفتن در منطقه‌ای کم آب به عنوان یکی از مهمترین منابع آبی استان‌های کویری کرمان و کم‌آب سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل