گلونی

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای

حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای

به گزارش گلونی فرهاد اشوندی درباره حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا توییترش نوشت:

با نامه AFC و ارسال پرونده ‎استقلال و ‎پرسپولیس به کمیته بررسی مجوز احتمالا این دو تا تیم که اسنادشون توسط شرکت مستقل Ballympic رد شده از ACL حذف می‌شن مگه اینکه معجزه بشه چون تیما جعل مدرک کردن!

اصل ماجرا چیه؟ نگرفتن مجوز حرفه‌ای به دلیل شلختگی مالی، شفاف نبودن مالکیت و اسنادسازی.

حالا دو تا تیم ۵ روز وقت دارن نشون بدن گزارش Ballympic واقعی نیست و نماینده‌های استرالیا، چین، مالزی و عربستان رو قانع کنن!

چه کسی مقصر این وضعیته؟ اول همه وزارت ورزش به خاطر نوع نگاهش و واگذار نکردن این تیم‌ها. بعد به خاطر اینکه هر کی رو پیدا می‌کنن می‌ذارن مدیر. بعد برای عدم بازخواست افراد برای شلختگی‌های مالی‌شون و بدهکار کردن تیم‌ها.

فدراسیون مقصره؟ صد درصد! چون باید زیر بار فشار نهادهای بالادستی نمی‌رفت و اعتبار امضای کمیته تخصصی و دبیرکلش رو زیر سوال نمی‌برد و اگه مشکلی بود همون اول مجوز تیم‌ها رو نمی‌داد!

الان مالکین باشگاه‌ها که اکثراً دولتی هستن هم بیان و جواب بدن. ده ساله تیم‌هامون مجوز حرفه‌ای می‌گیرن و دردناک اینه تو این ده سال هیچی بهتر نشده، از لیگ فقط ۳ تا تیم مجوز حرفه‌ای گرفتن! سپاهان، فولاد و گل گهر!

دردناک‌تر تیم‌هایی هستن که مجوز نگرفتن تا جای استقلال و پرسپولیس رو در صورت حذف بگیرن: تراکتورسازی، ذوب آهن، پیکان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، نساجی و صنعت نفت و … این‌ها یعنی سالی ۵۰۰ میلیارد چرخه مالی و کلی ساختار اما دریغ از ساختار حرفه‌ای.

این اتفاق و تلنگر اگر باعث اصلاح ساختار بشه، قطعا کمک‌کننده هستش اما چون معمولاً ما از اشتباهات‌مون درس نمی‌گیریم بهتره امیدوار به معجزه باشیم و این تیم‌ها برگردن به ACL و این خوشی حداقلی از هوادارا دریغ نشه!

الان جای خوبیه که کرسی نایب‌رئیسی‌مون تو ای‌اف‌سی به کارمون بیاد و باید دید ‎مهدی تاج که خودش نقش اساسی در انتخاب اعضای کمیته حرفه‌ای سازی در ده سال گذشته داشته خودش رو هزینه می‌کنه؟

۵ روز تا حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل