گلونی

زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران در حوضه آبریز دریای کاسپین

زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران در حوضه آبریز دریای کاسپین

زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران در حوضه آبریز دریای کاسپین

زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران در حوضه آبریز دریای کاسپین

فراهم کردن شرایط مناسب زیستی برای آبزیان، علی‌الخصوص ماهی‌ها، یکی از مسائلی است در سال‌های اخیر مورد توجه فعالان و متخصصان محیط زیست قرار گرفته است.

از این رو سعی می‌شود تا با برگزاری همایش‌ها و بهره‌مندی از دانش متخصصان این حوزه، اطلاعات کافی برای شناخت و آشنایی با این گونه‌ها را فراهم کرد و در حفظ آن کوشید.

به گزارش گلونی انجمن ماهی‌شناسی ایران پس از برگزاری موفق و تاثیرگذار هشت دوره «کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران» با همکاری دانشگاه‌های مختلف کشور، نهمین دوره این کنفرانس ملی را همزمان با اولین دوره بین‌المللی آن با همکاری دانشگاه گیلان در ۴ و ۵ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار کرد.

دکتر رحمان پاتیمار یکی از سخنرانان این همایش بود. با موضوع «زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران در حوضه آبریز دریای کاسپین» سخنرانی کرد.

زیست شناسی حفاظتی ماهیان ایران

مجموعه مقالات ارائه شده در «نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی ماهی‌شناسی ایران » در بیش از یکهزار و صد صفحه منتشر گردید (از این لینک دانلود کنید).

ویدئوهای این همایش را در این لینک می‌توانید ببینید.

محورهای اصلی این همایش شامل مباحث ماهی شناسی ماهیان مناطق African، Palearctic، Ponto-Capian، Oriental و ماهیان خلیج فارس و دریای عمان و محورهای فرعی همایش شامل؛ تنوع زیستی و حفاظت از ماهیان، آرایه‌شناسی و سیستماتیک ماهیان، زیست‌شناسی، بوم‌شناسی و رفتارشناسی ماهیان، ژنتیک و تکوین ماهیان، فیزیولوژی، تکثیر و پرورش ماهیان، بهداشت و بیماری‌های ماهیان، مدیریت صید و فرآوری محصولات ماهیان هستند.

با توجه به وجود منابع آبی در ایران و حضور گونه‌های متنوع و گوناگون ماهی‌ها در این اقلیم، آشنایی با ماهی‌های ایران، می‌تواند گام مهمی در فراهم کردن شرایط زیست آنها باشد.

از طرفی بهره‌گیری از دانش متخصصانی که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند، در این راه بسیار مهم و ارزشمند است.

در این همایش متخصصان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، ازبکستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اسپانیا، عراق، ایتالیا، هند، روسیه و صربستان حضور داشتند و درباره محورهای مختلف این همایش به سخنرانی پرداختند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ویدیوی خبر را تماشا کنید.

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل