گلونی

صدور مجوز برای صادرات گونه های غیر حمایت شده منعی ندارد

صدور مجوز برای صادرات گونه های غیر حمایت شده منعی ندارد

صدور مجوز برای صادرات گونه های غیر حمایت شده منعی ندارد

صدور مجوز برای صادرات گونه های غیرحمایت شده و پرورشی منعی ندارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: «صدور مجوز برای «بلبل خرما» که از گونه‌های غیرحمایتی و پرورشی محسوب می شود، قانونی است».

به گزارش گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد اشرفی با بیان این که «بلبل خرما» از جمله پرندگانی است که از نظر کنوانسیون سایتیس منعی برای تجارت ندارد، افزود: «از نظر قوانین سازمان حفاظت محیط زیست گروه‌های جانوری شامل در خطر انقراض، حمایتی و حفاظت شده، آسیب رسان و غیر حمایت شده و تقسیم بندی شده است».

صدور مجوز برای صادرات گونه های غیر حمایت شده منعی ندارد

اشرفی ادامه داد: «برای گروه‌های آسیب رسان و غیر حمایت شده که جمعیت مناسبی دارند، پس از اخذ مجوزهای لازم حتی می‌توانند شکار هم شوند که برخی از آنها بومی و برخی مهاجرند».

 وی گفت: «از نظر قوانین سازمان حفاظت محیط زیست «بلبل خرما» از زمره گونه‌های غیرحمایتی و پرورشی است که جمعیت مناسبی هم دارند و خطری نسل آن‌ها را تهدید نمی‌کند، که با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست امکان ورود به کشور و یا خروج از آن را دارند و این که صدور مجوز برای «بلبل خرما» که از نوع گونه‌های غیرحمایتی و پرورشی محسوب می‌شود، قانونی است».

از نظر قانونی، تجارت گونه‌های وحشی، صادرات و واردات پرندگان وحشی، زینتی و پرورشی در چارچوب دستورالعمل‌های جاری سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است و از نظر «کنوانسیون سایتیس» (تجارت بین‌المللی گونه‌های جانوری و گیاهی) نیز منعی ندارد.

 گفتنی است، «کنوانسیون سایتیس» برخی از گونه‌های جانوری و گیاهی را در 3 ضمیمه معرفی می‌کند که تجارت آنها در چارچوب ضوابطی خاص امکان پذیر است و در این میان فقط گونه‌های ضمیمه 1 آن با سختگیری بیشتری است و تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی خارج از ضمایم سه گانه این کنوانسیون بدون مانع اعلام شده است.

پایان پیام

چای برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل