گلونی

محمد نظرپور؛ توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

محمد نظرپور؛ توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

محمد نظرپور؛ توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

محمد نظرپور؛ توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

به گزارش گلونی وبینار «دوچرخه‌سواری شهری، تجارب گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده»، به مناسب ششمین سالگرد کمپین مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور اساتید، متخصصین، فعالان حوزه شهری و عموم مردم برگزار شد.

در بخش سوم این وبینار آقای محمد نظرپور، پژوهشگر دکترای شهرسازی و فعال دوچرخه‌سواری شهری، با زاویه‌ای متفاوت به تجربه زیستی دوچرخه‌سواری و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری اشاره کردند.

همچنین در ادامه به بررسی سرفصل‌هایی در مورد تجربه دوچرخه‌سواری پرداختند.

محمد نظرپور؛ توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

نماشای گلونی را دنبال کنید

در اولین بخش از وبینار در ابتدا مهندس یعقوب آزاده‌دل به‌ عنوان معاون حمل‌ و نقل پاک و آموزش سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تشریح فرآیند توسعه دوچرخه‌سواری شهری به‌ عنوان یک شیوه جابه‌جایی مطابق با «سند جامع دوچرخه‌سواری شهر تهران» پرداخت.

در بخش دوم این وبینار خانم دکتر فرزانه بهرامی، استادیار دانشگاه خرونینگن هلند و متخصص حوزه جابه‌جایی‌های شهری در مورد فراز و فرودهای توسعه دوچرخه‌سواری شهری در هلند و جنبش‌های اجتماعی در این حوزه به ارائه مطلب پرداخت.

در بخش آخر احسان منصوریان نیز به‌عنوان فعال دوچرخه‌سواری و مجری برنامه در کنار مهندس جمشید جعفری، مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهر مشهد بر نقش گروه‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری تأکید کردند و به طرح برخی تجارب چنین گروه‌هایی در مشهد پرداختند.

ارائه‌دهندگان بر اهمیت نقش دوچرخه در تغییر وضعیت خودرو محوری در شهرهای ایران به سمت انسان‌محوری تأکید کردند و از زوایای مختلف به طرح موضوع پرداختند.

در کنار این مباحث، سخنرانان به برخی از مهم‌ترین پرسش‌های مخاطبان وبینار پاسخ دادند و در مورد برخی موارد مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

قسمت‌های دیگر این وبینار را از این لینک ببینید

سایر وبینارهای گلونی را از این لینک ببینید

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل