گلونی

درخواست ممنوع شدن ورود خودرو به ساحل دریا

درخواست ممنوع شدن ورود خودرو به ساحل دریا

درخواست ممنوع شدن ورود خودرو به ساحل دریا

درخواست ممنوع شدن ورود خودرو به ساحل دریا

به گزارش گلونی کارزاری به منظور درخواست ممنوع شدن ورود خودرو به ساحل دریا در حال برگزاری است.

در تمام ایام سال گردشگران زیادی برای تفریح به همراه خانواده یا دوستان برای دیدن و لذت بردن از زیبایی‌های شگفت‌انگیز دریا به سواحل شمالی یا جنوبی کشور سفر می‌کنند. اما تا چه اندازه علاوه بر تفریح و گردش، برای حفظ زیبایی و بکر ماندن ساحل دریا نیز دغدغه وجود دارد؟

ورود خودرو به ساحل دریا معضلاتی را هم برای سایر گردشگران و هم برای اهالی بومی ساکن در آنجا به بار می‌آورد. این پدیده به لحاظ بصری مانع افق دید سایر گردشگران می‌شود و از طرفی به لحاظ صوتی هم سر و صدای گوش‌خراش مضاعفی به همراه دارد.

تصور کنید کیلومترها برای کسب آرامش و لذت بردن از طبیعت دل را به دریا زده‌اید تا غروب خورشید را بر خط افق دریا در ساحل به تماشا بنشینید و صدای امواج آرامش‌بخش دریا روح‌تان را نوازش کند؛ اما به خاطر شلوغی ساحل با وجود خودروها و صدای اغلب بلند موسیقی و ترددشان از این موهبت بی‌بهره می‌مانید.

علاوه بر صدف‌های چشم‌نواز ساحل که زیر چرخ خودروها خورد می‌شوند، سایر گونه‌های جانوری که محل زیست آنها در ساحل است نیز تهدید می‌شوند.

حال برای جلوگیری از این اتفاقات ناهمگون با طبیعت در سایت کارزار درخواستی خطاب به رییس سازمان محیط زیست و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. امید که به منظور پاسداشت محیط زیست و برای منع ورود خودرو به ساحل دریا از سمت نهادهای مربوطه هر چه سریع‌تر بررسی اصولی و اقدام عملی صورت گیرد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل