گلونی

هشدار بارش باران و برف؛ از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید

هشدار بارش برف و باران؛ از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید

هشدار بارش برف و باران؛ از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید

هشدار بارش باران و برف؛ از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید

به گزارش گلونی هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

هشدار بارش برف و باران

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در نواحی مستعد ریزش تگرگ و در نواحی با اقلیم سرد و مرتفع بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۵: بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، نیمه شرقی خوزستان، هرمزگان، کرمان، نیمه غربی یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۶: نیمه جنوبی فارس، بوشهر، غرب و جنوب غرب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷: گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، لرستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان، جنوب کرمان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸: هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، جنوب شرق لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های موراصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز.

توصیه: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی و آمادگی برای برف روبی.

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل