ابتذال در حمایت از حیوانات

ابتذال در حمایت از حیوانات

به گزارش گلونی عباس محمدی در اینستاگرامش نوشت:

حمایت از حیوانات، همچون بسیاری از امور دیگرِ جامعه‌ ما تا حد زیادی به ابتذال کشیده شده است!

در واقع، مدیران دستگاه‌های اداری ما، در زمینه موضوعی مانند «سگ‌گردانی» و سگ‌دوستی هم به‌علت طرح غلط قضیه و اقدام‌های افراطی، نه‌تنها به آنچه که می‌خواسته‌اند نرسیده‌اند، بلکه آن را در عمل ترویج کرده‌ و قضیه را به جایی رسانده‌اند که اشخاص بسیاری، با هر اقدام در جهت کنترل حیوانات ولگرد به مخالفت آشکار برخاسته‌اند.

این اشخاص، از طریق تنی چند از هنرپیشه‌های معروف و حتی بعضی مدیران ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، و با استفاده از امکانات ارتباطی امروزین، شبکه‌هایی درست کرده‌اند که غذارسانی به سگ و گربه‌های ولگرد را به یک «جنبش» مخرب و البته در مواردی، به یک کسب‌وکار کثیف بدل کرده‌اند. 

هزاران عکس و فیلم و بی‌شمار مقاله و گزارش درباره‌ خطر سگ و گربه‌های رهاشده برای بهداشت و سلامتی انسان و درباره گزند‌های مرگبار این دو حیوان دست‌آموزِ انسان به حیات وحش وجود دارد.

اما حامیانِ جامعه‌ستیز و پرخاشگر سگ و گربه (که حساب‌شان با اکثریت کسانی که ساده‌دلانه به حیوانات غذا می‌دهند، جداست) با وقاحت حتی کشته شدن بچه‌ها توسط سگ که فقط دو موردش در همین یکی دو ماه اخیر در بابل و بیرجند رخ داد و ده‌ها مورد مرگ بر اثر هاری و آسیب‌دیدگی‌های پرشمار بر اثر سگ‌گزیدگی را انکار می‌کنند.

در میان گفته‌های سگ‌دوستان افراطی و بی‌مسئولیت، یعنی آنانی که به‌ جای نگهداری سگ نزد خودشان، برای سگ‌های کوی و کوه غذا می‌برند، چند جمله‌ پرتکرار دیده می‌شود: «سگ‌ها فرشته‌های مهربان و دوست انسان هستند»؛ گزاره‌ بسیار غلطی که انکار یک اصل اساسیِ است که انسان را به نگهداری سگ ترغیب کرده است.

انسان‌ها از هزاران سال پیش سگ را برای دفاع از خود در برابر دیگران (اعم از انسان‌های دیگر و حیوانات دیگر) نگه داشته‌اند. امروزه هم بیشترین کاربرد سگ، نگهبانی است که هیچ سنخیتی با مهربانی ندارد.

سگ، حداکثر ممکن است به صاحب خود و به کسانی که صاحب امر می‌کند، روی خوش نشان دهد و در برابر دیگران به‌ شدت پرخاشجو است. سگ حتی با همنوع خودش مهربان نیست و هر آدم عادی دیده است که وقتی سگی به سگ دیگر می‌رسد، چگونه به طرف او هجوم می‌برد.

بخش دیگری از ادعاهای حامیان اشتباه کار حیوانات

ابتذال در حمایت از حیوانات؛ سگ مهاجم است

چند مطلب خواندنی درباره سگ‌های رها شده در طبیعت:

سگ باوفاست اما مضر و خشن هم هست

بیماری های قابل انتقال از سگ به انسان

سگ های اهلی رها شده دشمن جان حیات وحش هستند

سگ ها در برابر حیات وحش

غذا دادن به حیوانات و از بین رفتن تنوع زیستی طبیعی

سگ های بی صاحب و نقش آنها در انقراض حیات وحش

غذارسانی به سگ های ولگرد چرا غلط است

به سگ‌ های رها شده در طبیعت غذا ندهید

تعارض سگ ها با حیات وحش و یک انتقاد

پایان پیام

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 259860 ساعت خبر : 1:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=259860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات