گلونی

جایزه ترویج علم برای پایگاه خبری گلونی

جایزه ترویج علم برای پایگاه خبری گلونی

جایزه ترویج علم برای پایگاه خبری گلونی

به گزارش گلونی جایزه بخش اقلیم و محیط زیست (جایزه هنریک مجنونیان) در بیست و دومین دوره جایزه ترویج علم در سال ۱۴۰۰ به رضا ساکی و دکتر حسین آخانی تعلق گرفت.

جایزه‌ای که برای اعضای تحریریه و همراهان گلونی فرصت بسیار مهم و ارزشمندی است تا برای تلاش و ادامه مسیرشان دلگرم شوند.

از ابتدای فعالیت‌ گلونی در سال ۱۳۹۴ تمرکز و توجه ویژه‌ای نسبت به صحت‌سنجی مطالب و انتشار دقیق آنها وجود داشت.

به ویژه در حوزه اطلاعات محیط‌ زیستی و اخبار آن اشتباهات فراوانی به چشم می‌خورد و همین موضوع دغدغه اصلی و اولیه گلونی شد تا با تهیه و تولید اینفوگرافیک‌ها، پوسترهای موضوعی، مقالات و یادداشت‌های تخصصی ابهامات این حوزه را رفع کند و مرجع خوبی برای علاقه‌مندان و دوستداران این حوزه باشد.

از سال ۱۳۹۹ نیز با توجه به تعطیلی نشست‌های حضوری و رکود ناشی از کرونا، در پایگاه خبری گلونی به طور ویژه به وبینارهای محیط‌ زیست و موضوعاتی که به این حوزه مرتبط بود پرداختیم. وبینارهایی با عنوان «دانش، تجربه، زمین» که هر کدام منبع موثقی از مباحث علمی حوزه خودشان به شمار می‌روند.

آرشیو وبینارهای گلونی را ببینید

تلاش ما در گلونی همواره توجه به اطلاعات دست‌ اول، علمی و دقیق است بدون آنکه تحت تاثیر جو حاکم رسانه‌ای قرار بگیریم. از جمله درباره غذارسانی به سگ‌ها که موضوع پرچالش این روزهای ایران است و بسیاری از احساسات و عواطف مردم سوء‌ استفاده می‌کنند.

دریافت جایزه ویژه هنریک مجنونیان سرآغاز دیگری است تا بیش از پیش به تلاش‌مان ادامه دهیم. گرچه به عنوان یک رسانه مستقل، مشکلات بی‌شماری بر سر راه‌مان قرار دارد و همواره با حمایت و همراهی مخاطبان‌مان سر پا مانده‌ایم.

از راست: سیاوش صفاریان‌پور، انوشه میرمجلسی، رضا ساکی، محمد درویش، دکتر حسین آخانی و پژمان نوروزی

بیست و دومین دوره جایزه ترویج علم

ترویج علم‌: ترویج علم به مفهوم تلاش برای بازتاب اندیشه­‌های علمی به روشی است که تمام افراد بتوانند مفاهیم اساسی یک علم را درک کنند، به عبارت دیگر هر فعالیتی که برای همگانی کردن علم، گسترش تفکر و طرز فکر علمی و علاقه‌‌مند کردن مردم یا گروه‌­هایی از آنها به علم و فعالیت‌­های علمی صورت می‌‌گیرد. می­‌توان این‌گونه بیان داشت که ترویج علم، سازگار کردن و تعدیل اندیشه‌ها و یافته‌های پیچیده علمی است تا مخاطبان غیر متخصص یا عامه بتوانند آن را دریابند.

جایزه ترویج علم: جایزه‌ای است که در هر سال به اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس اطلاعات رسیده به دبیرخانه انجمن ترویج علم ایران و پس از بررسی در کمیته جوایز اهدا می‌شود.

جایزه ترویج علم اصولاً مبانی تشویقی دارد و نوعی ارج نهادن به فعالیت‌های ترویجی است و بیشتر جنبه معنوی آن حائز اهمیت است. قدمت جایزه انجمن ترویج علم از انجمن بیشتر است؛ در واقع جایزه یکی از عوامل مؤثر در شکل گیری انجمن ترویج علم ایران است.

بخش پیشکسوتان:

بخش محیط زیست (جایزه هنریک مجنونیان)، بخش انجمن‌های علمی، سازمان­‌ها و نهادهای مروج علم، بخش رسانه، حوزه کودک (جایزه توران میرهادی)، بخش معلمان مناطق محروم (جایزه محمد بهمن بیگی)، حوزه سلامت.

جایزه ترویج علم

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل