پلنگ آسیب دیده در ایلام به پارک طبیعت پردیسان منتقل شد

پلنگ آسیب دیده در ایلام به پارک طبیعت پردیسان منتقل شد

علیرضا شهرداری با انتشار یک عکس از تلف شده پلنگ ایلام خبر داد. او نوشت: «همون اتفاق همیشگی. وقتی فریاد می‌زنیم مرکز بازپروری نداریم، وقتی پلنگ میره بیمارستان خصوصی که اولین بارشونه پلنگ می‌بینن، وقتی دیروز اعلام کردن شکستگی در اندام‌های حرکتی اما امروز بعد از بیهوشی اعلام میکنن مشکلات متعدد و ریه و….»

پلنگ ایلام تلف شد
پلنگ ایلام تلف شد

به گزارش گلونی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفته بود: «پلنگ آسیب‌دیده در منطقه بانروشان شهرستان مهران توسط کارشناسان اداره حیات وحش استان زنده‌گیری و برای درمان به تهران منتقل شد».

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، غلامرضا ابدالی با اعلام این خبر اظهار داشت: «شب گذشته یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی اطلاع می‌دهد که یک قلاده پلنگ در حوالی روستای بانروشان دچار آسیب‌دیدگی شده است».

وی افزود: «با حضور کارشناسان حیات وحش اداره کل استان ایلام به محل حادثه یک قلاده پلنگ نر مصدوم مشاهده شد که با وضعیت نامتعادل روی زمین افتاده است».

ابدالی ادامه داد: «کارشناسان پس از بررسی وضعیت عمومی پلنگ مصدوم و زمین‌گیر شده، با استفاده از اسلحه بیهوشی این پلنگ را زنده‌گیری و با رعایت تمامی جوانب ایمنی، به بیمارستان دامپزشکی شهر ایلام انتقال داده شد».

وی اظهار کرد: «پس از انجام معاینات و آزمایش‌های اولیه در مرکز دامپزشکی استان، پلنگ مصدوم برای اقدام‌های تشخیصی و درمانی به مرکز تیمار و بازپروری تخصصی حیات وحش در پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد».

هماهنگی‌های اولیه برای اقدام‌های درمانی انجام پذیرفته است

شهاب‌الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «با تحویل پلنگ نر مصدوم به مرکز تیمار و بازپروری پارک طبیعت پردیسان، اقدام‌های اولیه با حضور دامپزشکان این دفتر شروع شده و هماهنگی برای انتقال به مرکزی برای رادیوگرافی انجام شده است.

شهاب‌الدین منتظمی اظهار داشت: «ظاهرا قسمت چپ بدن این گونه آسیب دیده و حیوان به صورت خوابیده به پهلو است ولی پلنگ کاملا به هوش و دارای علائم حیاتی است».

وی اظهار داشت: «پس از رادیوگرافی و نظریه دامپزشک در صورت نیاز به جراحی در یکی از مراکز دامپزشکی تهران اقدام‌های درمانی انجام خواهد شد».

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در پایان عنوان داشت: «مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تمامی تلاش خود را برای تیمار گونه‌های جانوری گذاشته و از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ فرد از انواع گونه‌های جانوری تیمار و در زیستگاه‌های خود رهاسازی شده‌اند».

وضعیت جسمانی پلنگ زنده گیری شده در کرمان خوب نیست

یوزپلنگ؛ در خطر انقراض از آسیا تا آفریقا

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260623 ساعت خبر : 10:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات