محمدرحیم اخوت داستان نویس معاصر اصفهان درگذشت

محمدرحیم اخوت داستان نویس معاصر اصفهان درگذشت

محمد رحیم اخوت، صبح امروز (شنبه، ۲۳بهمن) بعد از تحمل دوران فراموشی و کهولت سن، در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گلونی حامد قصری که یکی از شاگردان محافل داستان‌خوانی اُخوت بوده است، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «اولین داستان‌های اخوت در روزهای نوجوانی‌اش در کانون فکری کودکان و نوجوانان و با تیراژ بالا به چاپ رسید».

بهترین اثر اخوت، «نام‌ها و سایه‌ها»ی او است که به گفته قصری، تمام جوایز داستان‌نویسی ایران از جمله جایزه گلشیری را کسب کرده است.

بنابر گفته‌های شاگرد اخوت، او اوایل در داستان‌نویسی از هوشنگ گلشیری و بهرام صادقی تأثیر می‌پذیرفته است، ولی بعدها و به مرور زمان، قلم خودش را پیدا کرد و نویسنده مستقلی شد.

قصری اظهار کرد: «فضای نوشته‌های این داستان‌نویس معاصر، اکثراً اصفهان است‌. نشانه‌شناسی اصفهان و اشاره به تاریخ قاجار و معاصر در داستان‌های او وجود دارد».

شاگرد اخوت ضمن با بیان اینکه مرحوم اخوت در زمینه تئاتر نیز فعال بوده است، گفت: «دغدغه وی همیشه بدون هیچ حزب و گروهی، ادبیات و هنر بود».

به نظر قصری نسلی در خانه محمدرحیم اخوت پرورش یافته که امروز داستان‌نویس‌های مطرح ایران هستند و اخوت معلم خوبی برای سه نسل بوده که به‌ صورت خواسته و ناخواسته، در تربیت هنرآموزان داستانی موفق عمل کرده است.

وی معتقد است: «با رفتن اخوت، اصفهان یکی از داستان‌نویس‌های مهم خود را از دست داد و شاید تا ۱۰۰ سال آینده همانند او را نداشته باشد».

محمدرحیم اخوت، متولد آذر ۱۳۲۴، از نویسندگان اصفهانی است. این نویسنده در کارنامه‌اش رمان‌هایی با عنوان «تماشا»، «نام‌ها و سایه‌ها» و «نمی‌شود» و داستان‌های کوتاه و بلند دارد.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262839 ساعت خبر : 12:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262839
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات