۸+۱ نکته مهم که باعث افزایش طول عمر ماشین شما خواهد شد

۸+۱ نکته مهم که باعث افزایش طول عمر ماشین شما خواهد شد

از آنجا خرید خودرو یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است، طبیعی است که به این فکر کنید چگونه می‌توانید طول عمر ماشین خود را افزایش دهید. نگهداری از ماشین مانند تربیت یک کودک است. نقاط مشترک میان آن‌ها شامل مراقبت از سوخت که غذای ماشین است تا اطمینان از سلامت آن از طریق معاینات معمول می‌شود. نگهداری صحیح خودرو می‌تواند به شما کمک کند که اطمینان یابید تا سال‌ها می‌توانید از خودروی خود استفاده کنید. این امر به‌ویژه در این شرایط که خودرو بسیار گران است اهمیت زیادی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چه راهکارهایی می‌تواند طول عمر ماشین را افزایش دهد، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. به پوشش و تمیزی خودرو توجه کنید

با گذشت زمان، درخشش رنگ خودرو کاهش می‌یابد و این مسئله بیشتر به دلیل نور خورشید و کثیفی‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین، مهم است که خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید تا از فرسایش رنگ آن در اثر نور خورشید، گردوغبار، فضولات پرندگان، حشرات و غیره جلوگیری کنید. علاوه بر این، مهم است خودروی خود را به‌صورت منظم تمیز کنید و برای حفظ درخشش رنگ آن از پولیش واکس استفاده کنید.

به یاد داشته باشید اگر ماشین خود را به‌طور منظم تمیز نکنید و از رنگ آن مراقبت نکنید، ممکن است در آینده نتوانید آن را با قیمت مناسبی بفروشید. یکی از بهترین راه‌ها در این زمینه خرید کارواش خانگی است که قیمت کارواش رونیکس مناسب است و مدل واترجت آن نیز شناخته‌شده است. این کارواش دینامی است و انتخاب بسیار مناسبی برای مراقبت از خودرو است.

۲. از ترمزدستی استفاده کنید

۸+۱ نکته مهم که باعث افزایش طول عمر ماشین شما خواهد شد
۸+۱ نکته مهم که باعث افزایش طول عمر ماشین شما خواهد شد

ترمزدستی فقط برای پارک کردن خودرو کاربرد ندارد. از این ترمز می‌توانید بر روی شیب‌های تند یا حتی زمانی که لازم است برای حرکت خودرو، پدال گاز را فشار دهید و درعین‌حال، از عقب نرفتن خودرو مطمئن شوید استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند به تنظیم ترمزهای محور عقب و حتی افزایش طول عمر آن‌ها کمک کند. بااین‌حال، مهم است که مطمئن شوید در این کار زیاده‌روی نمی‌کنید، زیرا استفاده بیش‌ازاندازه از ترمزدستی می‌تواند باعث افزایش فرسودگی و حتی انسداد ترمزهای محور عقب شود.

۳. روغن‌موتور را عوض کنید

روغن‌موتور برای خودرو مانند خون برای قلب است. اگر روغن‌موتور خودرو مناسب نباشد می‌تواند باعث اصطکاک قابل‌توجه میان اجزای خودرو شود. این مسئله می‌تواند مصرف بنزین و استهلاک خودرو را نیز افزایش دهد. بنابراین، مهم است که به‌صورت منظم، روغن‌موتور خودرو را بررسی کنید و در زمان مناسب، آن را عوض کنید. برای آگاهی از روغن‌موتور مناسب خودرو می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید.

۴. تسمه محرک یا تسمه تایم خودرو را عوض کنید

نکته مهم دیگری که در مورد افزایش طول عمر ماشین مطرح است، تعویض تسمه محرک یا تسمه تایم خودرو است. برای اینکه مطمئن شوید موتور خودرو، کارکرد مناسبی دارد مهم است که اطمینان حاصل کنید تسمه محرک یا تسمه تایم خودرو در شرایط خوبی قرار دارد. لازم است این تسمه‌ها به‌محض فرسودگی تعویض شوند زیرا تسمه‌های فرسوده می‌توانند به خودرو آسیب دائمی وارد کنند.

تسمه محرک یا تسمه تایم خودرو را عوض کنید
تسمه محرک یا تسمه تایم خودرو را عوض کنید

۵. فشار تایر را بررسی کنید

ازآنجایی‌که تایرها تنها بخشی از خودرو هستند که با سطح جاده‌ها در تماس هستند، مراقبت از سلامت آن‌ها در نگهداری از خودرو نقش بسیار مهمی دارد. مهم است در ابتدا مطمئن شوید که تایرها به‌خوبی تنظیم باد شده‌اند. از سوی دیگر، مهم است بررسی کنید که تراز چرخ‌ها وجود دارد یا خیر. اگر چرخ‌های ماشین تراز نباشند می‌توانند به لاستیک‌ها آسیب برسانند و حتی احتمال تصادف ناشی از ترکیدن لاستیک را افزایش دهند. همچنین اگر اطلاعات بیشتری برای تنظیم فشار مناسب برای لاستیک خودرو خود نیاز دارید این مقاله را مطالعه کنید.

علاوه بر این، بالانس بودن تایرهای خودرو در سلامت سیستم تعلیق خودرو نقش بسیار مهمی دارد. همچنین، بهتر است برای خودروی خود تایر مناسبی انتخاب کنید. لاستیک هانکوک یکی از لاستیک‌های باکیفیت در بازار است که قیمت مناسبی دارد و می‌توانید آن را از نمایندگی فروش تایر هانکوک تهیه کنید. مدل‌های متنوع لاستیک هانکوک از جمله بلک برد، چهار فصل و اپتیمو در بازار وجود دارد و شما می‌توانید آن را برای خودروهای مختلف مثل پراید استفاده کنید.

۶. برای طی کردن مسافت‌های کوتاه از ماشین استفاده نکنید

برای طی کردن مسافت‌های کوتاه مثل یک یا دو کیلومتر از ماشین استفاده نکنید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود که در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید، بلکه موجب می‌شود که در کاهش آلایندگی‌ها نقش داشته باشید. از سوی دیگر، وقتی برای مسافت‌های کوتاه از ماشین استفاده می‌کنید فرسودگی موتور خودرو افزایش می‌یابد.

۷. اجازه دهید موتور ماشین گرم شود

پس از اینکه ماشین را روشن می‌کنید، مدتی طول می‌کشید تا موتور آن گرم شود. اگر به‌محض روشن کردن خودرو، شروع به حرکت می‌کنید ممکن است موتور به‌خوبی روغن‌کاری نشود زیرا در ابتدای روشن کردن خودرو، ممکن است روغن کاملا غلیظ باشد. این کار می‌تواند به موتور و سیستم اگزوز خودرو، آسیبی جدی وارد کند. بنابراین، اگر می‌خواهید طول عمر خودروی خود را افزایش دهید پس از روشن کردن ماشین خود، کمی صبر کنید و سپس حرکت کنید.

۸. دنده‌ها را به‌آرامی عوض کنید

اگر خودروی شما دارای گیربکس دستی است مهم است دنده‌ها را به‌آرامی عوض کنید زیرا عوض کردن ناگهانی دنده ماشین نه‌تنها باعث انتقال سریع نیرو می‌شود، بلکه می‌تواند موجب فرسودگی دنده‌ها و کلاچ شود. علاوه بر این، مهم است پس از تعویض دنده، پای خود را بر روی پدال کلاچ رها نکنید زیرا این کار می‌تواند به صفحه کلاچ آسیب دائمی بزند.

۹. از رانندگی عجولانه اجتناب کنید

رانندگی عجولانه می‌تواند تمام قسمت‌های ماشین را دچار فرسودگی کند. این کار همچنین می‌تواند موجب افزایش احتمال تصادف شود و جان شما و دیگران را در معرض خطر قرار دهد. شتاب گرفتن‌ها و ترمز گرفتن‌های شدید می‌تواند باعث آسیب به بخش‌هایی از ماشین ازجمله کلاچ، ترمزها، گیربکس و سیستم‌های موتور شود. بنابراین، سعی کنید به‌آرامی رانندگی کنید و سرعت مطمئن داشته باشید.

درنهایت، در این مقاله با چند نکته مهم در مورد افزایش طول عمر ماشین آشنا شدید. اگر می‌خواهید سال‌ها از خودروی خود استفاده کنید یا آن را در آینده با قیمتی مناسب بفروشید مهم است که از همان ابتدای خرید خودرو نکاتی که مطرح شد را رعایت کنید. این امر می‌تواند موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما نیز بشود.

خانواده‌ی معیری است و همچنان با تیکه‌های بامزه و روایت‌های خنده‌دار روزمره‌اش مشغول تلنگر زدن به افراد جامعه است.

آگهی در گلونی

کد خبر : 261162 ساعت خبر : 8:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261162
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات