جشن ثبت جهانی روستای قاسم آباد گیلان برگزار شد

جشن ثبت جهانی روستای قاسم آباد گیلان برگزار شد

مراسم جشن ثبت جهانی روستای قاسم آباد گیلان با حضور پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به گزارش گلونی به نقل از میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، این مراسم عصر دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ با حضور پویا محمودیان همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در محل غرفه استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم که ولی جهانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و ستادی نیز حضور داشتند، لوح ثبت جهانی قاسم‌آباد روستای جهانی چادرشب‌بافی رونمایی شد و معاون صنایع‌دستی کشور با تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان گیلان از نزدیک گفت‌و‌گو کرد.

محمودیان، صنایع‌دستی استان گیلان را فاخر برشمرد و از حمایت‌های این وزارتخانه از حوزه صنایع‌دستی خصوصا شهرها و روستاهای ملی و جهانی خبر داد.

او گفت: «به‌منظور حمایت هر چه بیشتر از شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی در این دوره از نمایشگاه غرفه‌های ویژه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.»

همچنین در حاشیه این مراسم از مجموعه نرم‌افزارهای گردشگری «شهر من رشت» نیز با حضور معاون صنایع دستی کشور رونمایی شد.

پویا محمودیان همچنین در این مراسم از فرش دو رو منقش به نماد جام جهانی ۱۳۹۸ فرانسه که از سوی یکی از هنرمندان استان گیلان تهیه شده و قرار است به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ قطر اهدا شود، رونمایی کرد.

روستای قاسم‌آباد استان گیلان به‌عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی ثبت جهانی شده است.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262133 ساعت خبر : 3:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262133
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات