خشونت های مجازی مرتبط با تنش آبی در توییتر

وبینار خشونت های مجازی مرتبط با تنش آبی در توییتر و سیاست‌های مواجهه با آن برگزار شد

وبینار چهارم سلسله نشست‌های معرفی پژوهش‌های ارتباطات محیط‌ زیست از سوی گروه ارتباطات محیط‌ زیست انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با همکاری پایگاه خبری گلونی برگزار شد.

به گزارش گلونی سخنران وبینار «توییتر و سیاست گذاری مواجهه با خشونت‌های مجازی مرتبط با تنش آبی»، دکتر علی شاکر و مهمان ویژه این نشست، دکتر محمدمهدی فرقانی بودند.

این نشست محیط زیستی با دبیری دکتر بهار زند رضوی برگزار شد.

طبق صحبت‌های دکتر فرقانی در این وبینار، موضوعی که ارتباطات گروه محیط زیست به آن پرداخته است، یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه‌هایی است که در کشور اتفاق افتاده است.

صحت این ضروری بودن را تجمعاتی که در چند ماه اخیر در اصفهان، شهرکرد و دیگر شهرها اتفاق افتاد، تایید می‌کند.

وبینار خشونت های مجازی مرتبط با تنش آبی

آرشیو وبینارهای تحلیل گفتمان انتقادی مسئله آب ایران

نماشای گلونی را دنبال کنید

طبق صحبت‌های دکتر علی شاکر که توییت‌های تنش درمورد مسئله آب در شرق اصفهان و مسئله آب در غیزانیه را تحلیل کرده بودند، شناخت وسایل ارتباطی و استفاده بجا از آن از سوی حاکمیت و مردم امری ضروری است.

چرا که این شبکه‌ها بر پایه احساسات افراد در مواجهه با یک مسئله بنا شده‌اند و کسانی که از آن استفاده می‌کنند و توییت‌های تاثیرگذار منتشر می‌کنند، کاملاً آگاه هستند که چگونه از آن بهره ببرند.

دکتر شاکر همچنین به نظریه «تبلور» اشاره کردند؛ نظریه‌ای که نشان می‌دهد چگونه پیام‌های شبیه به هم در کنار یکدیگر، واقعیت بین‌الذهنی و اجتماعی را می‌سازند.

این تفکر در اثر ارتباط برقرار کردن افراد با این شبکه‌ها، جایگزینی منابع جایگزین به عنوان منبع اصلی اطلاع‌رسانی و تحت تاثیر بودن صحت اطلاعات در اثر تایید اطرافیان، شکلی واقعی به خود می‌گیرد.

برای اطلاعات بیشتر ویدیوی خبر را مشاهده کنید.

سایر وبینارهای گلونی را ببینید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 261648 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261648
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات