امضای کارزار رسیدگی به دفن زباله در سراوان استان گیلان

امضای کارزار رسیدگی به دفن زباله در سراوان استان گیلان

به گزارش گلونی انباشت زباله به صورت غیر استاندارد و ایجاد آلودگی‌های شدید زیست محیطی و به خطر انداختن سلامتی مردم این منطقه موضوعی است که باعث نگرانی اهالی سراوان استان گیلان شده است.

از این رو با راه‌اندازی کارزاری درخواست رسیدگی به دفن زباله در سراوان استان گیلان را از رئیس جمهور مطالبه کردند.

در متن درخواست آمده است:

«ریاست محترم جمهور

احتراماً ما جمع کثیری از مردم سراوان و بیش از هشت روستای مجاور سال‌هاست که از دفن غیر بهداشتی و غیر استاندارد زباله در منطقه سرسبزمان رنج برده و به شدت گرفتار کم لطفی و ترک فعل برخی از مدیران استانی طی ۳۵ سال گذشته بوده‌ایم.

یکی از وعده‌های تحقق نیافته مسئولین، وعده ساخت و راه اندازی نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله‌سوز رشت بوده که انتظار می‌رفت مرهم اندکی باشد بر تن خسته مردمان این خطه که هیچگاه محقق نگردید.

شایان ذکر است دپوی زباله به ارتفاع بیش از ۹۵ متری در سایت سراوان موجبات آسیب‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به شرح ذیل گردیده است:

– تخریب بیش از ۲۵ هکتار از اراضی جنگلی.

– نابودی ده‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای کچا و جوکلبندان.

– آلودگی شدید آ‌‌‌‌ب‌های زیزمینی و رودخانه‌های اصلی منطقه از جمله دو رودخانه بزرگ گوهررود و زرجوب که از مرکز رشت می‌گذرد و در نهایت موجبات آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی و دریای خزر را فراهم آورده است.

– تولید، انتشار و هجوم حشرات که باعث ایجاد انواع بیماری‌ها و سبب مهاجرت مردم منطقه به شهرهای مختلف گردیده است.

ما امضا کنندگان ذیل، تقاضای عاجزانه خود و مطالبه عمومی مردمان دهستان سراوان شامل: روستاهای سراوان، کچا، موشنگاه، گلسرک، جوکلبندان، قاضیان، دهبنه، امامزاده هاشم ، بهدان و … را جهت رفع معضل فوق اعلام می‌داریم.

لذا در همین راستا از حضرتعالی دعوت می‌شود تا با حضور ارزشمند خود در گلزار شهدای سراوان (مسجد جامع آقا سیدابراهیم) و جمع مردمان خونگرم و ولایتمدار منطقه موجبات دلگرمی و امید بخشی مردم منطقه را فراهم آورید».

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 261962 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261962
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات