سه درخواست خانواده مهشاد کریمی از رئیس سازمان محیط زیست

سه درخواست خانواده مهشاد کریمی از رئیس سازمان محیط زیست

به گزارش گلونی معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ‌و مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران با خانواده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی – خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا- دیدار کرد.

درخواست خانواده مهشاد کریمی

خانواده کریمی نامه‌ای را در این دیدار به سلاجقه دادند که متن را در گلونی می‌خوانید:

«بسمه‌تعالی

جناب آقای علی سلاجقه

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

چنانچه در خاطر ملت ایران حک شده است؛ سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در دوم تیرماه ۱۴۰۰، داغ دختران‌مان «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» را بر دل‌مان نشاند.

در سانحه‌ای که زنجیره‌ای از سوء مدیریت، بی‌کفایتی و تخلفات مسئولان وقت سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه باعث‌اش بود.

همچنین متاسفانه رفتارها و گفتارهای نابخردانه و غیر مسئولانه مدیران وقت آن سازمان و تعدادی از مقامات استانی، این داغ را شعله‌ور تر کرد.

از تشریف‌فرمایی جنابعالی برای دلجویی از این خانواده سپاسگزاریم اما ما دلجویی را در عمل می‌دانیم و نه ملاقات آن هم با تشریفات خبری؛ لذا از آنجا که شما در دولت جدید، مدیریت سازمان محیط زیست را بر عهده دارید و تا امروز حداقل در کلام، عزم خود را برای پیگیری این پرونده اعلام کرده‌اید؛ موارد زیر را به عنوان خواسته خانواده معزای کریمی از شما، درج و تقدیم می‌کنیم:

۱- مسعود تجریشی مدیر وقت دفتر برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه و معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، که از متهمان اصلی سوء مدیریت در برگزاری بازدید خبرنگاران از دریاچه ارومیه است، تاکنون هیچ تماسی با آسیب‌دیدگان این حادثه نداشته و حتی در کلام هم عذرخواهی نکرده است.

متاسفانه این فرد هنوز به عنوان معاون محیط زیست انسانی در سازمان محیط زیست مشغول به کار است. لذا به عنوان خانواده‌ای که دخترمان را قربانی سوء مدیریت این شخص می‌بینیم تقاضای برکناری ایشان را از مسند تصمیم‌گیری داریم. در غیر این صورت در خواست می‌شود دلایل‌تان را برای حفظ این فرد نامسئول اعلام کنید.

۲- از مدیریت جدید این سازمان درخواست داریم تا به طور شفاف روابط بین سازمان محیط زیست و شرکت سیمان ارومیه را روشن کند تا همگان بدانند با مسئولیت چه کسی آن اتوبوس فرسوده و معیوب که مجوزی برای تردد برون‌شهری نداشته، برای خبرنگاران از شرکت سیمان به امانت گرفته شد.

ضمن اینکه حتما می‌دانید سازمان محیط زیست و ادارات متبوع از جمله اداره محیط زیست آذربایجان غربی و ارومیه باید ناظر عملکرد این صنعت آلاینده باشند و چنین بده‌بستان‌هایی بین اداره محیط زیست و آن شرکت بسیار ابهام‌برانگیز است.

۳- با توجه به تشکیل «کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» در سازمان حفاظت محیط زیست که چندی پیش آقای محسن نقیلو به عنوان مسئول آن منصوب شدند، درخواست می‌شود جهت تنویر افکار عمومی و سرعت بخشیدن به فرآیند قضایی، تمامی مکاتبات مربوط به هماهنگی سفر خبرنگاران به ارومیه در سازمان مرکزی، اداره محیط زیست ارومیه، اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی و ستاد احیای دریاچه ارومیه را منتشر کنید.

و السلام

خانواده مهشاد کریمی»

درباره این حادثه بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 261764 ساعت خبر : 11:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261764
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات