فیلم اکسیژن؛ ۹۰ دقیقه فرصت برای زنده ماندن

فیلم اکسیژن؛ ۹۰ دقیقه فرصت برای زنده ماندن

بیدار شدن در یک محفظه سرمایشی، آن هم در حالی که نمی‌دانی از کجا به اینجا رسیده‌ای و باید تا قبل از تمام شدن اکسیژن خودت را نجات دهی، یک اتفاق نفس‌گیر است.

اتفاقی که الکساندر آژا با ساخت فیلمی علمی-تخیلی به نام «اکسیژن»، آن را به نمایش گذاشته است.

به گزارش گلونی اکسیژن با بازی ملانی لورانت، داستان بیدار شدن یک زن در محفظه‌ای برودتی است که چیزی از گذشته خود به یاد نمی‌آورد و با اپراتوری که برای محفظه طراحی شده است، ارتباط می‌گیرد.

او به وسیله ارتباط برقرار کردن با اپراتور یا هوش مصنوعی گویای درون محفظه به اسم «میلو» و البته یادآوری چندین تصویر از گذشته‌اش، کم‌کم به هویت خود پی می‌برد و به قهرمانی تبدیل می‌شود که بیننده او را تا لحظه آخر همراهی می‌کند.

نیم ساعت اول فیلم، نفس‌گیر آغاز می‌شود و بازی لورانت به گونه‌ای است که حتا وقتی نفسش را برای دیرتر تمام شدن اکسیژن نگه‌می‌دارد، بیننده هم ناخودآگاه تاثیر می‌گیرد.

یکی از نکات این فیلم تک لوکشینی بودن آن است که کارگردان جزء به جزء احساسات فرد محبوس در محفظه را به تصویر کشیده و در آخر چیزی را به بیننده نشان می‌دهد که انتظارش را دارد؛ پایانی امیدوارکننده که آغازگر سکوت و افکار درگیرشده مخاطب است.

اکسیژن فیلمی است که در سال ۲۰۲۱ و یک سال بعد از همه‌گیری کرونا پخش شد و در آن اشاره‌ای به ویروسی همه‌گیر که باعث مرگ انسان‌ها می‌شود، کرده است.

این فیلم که در IMDB امتیاز ۶.۵ از ۱۰ گرفته است، ارزش یکبار دیدن را دارد و با توجه به به‌روز بودن آن، می‌توان تا مدت‌ها به داستان این فیلم فکر کرد و بیش از پیش به توانایی انسان و وسعت جهان پی برد.

این فیلم را می‌توانید در فیلیمو یا نماوا تماشا کنید

سایر معرفی‌های فیلم را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262729 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262729
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات