فیلم کوتاه قبل رسیدنتون؛ ساده اما تأمل‌برانگیز

فیلم کوتاه قبل رسیدنتون؛ ساده اما تأمل‌برانگیز

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی بسیاری از آثار بصری چه کوتاه و چه بلند، عمدتا بهره گرفته از واقعیات زندگی‌اند که امکان وقوع آن برای هرکس محتمل است، در این میان اما آثاری وجود داشته که مصداق‌های عینی آن به کرات در پیرامون آدمی دیده می‌شود. فیلم کوتاه قبل رسیدنتون یکی از این موارد است که به موضوع مشکلات خانوادگی و فامیلی پرداخته و در عین سادگی، حکایت از تلخی‌های بسیاری می‌کند.

فیلم قبل رسیدنتون به کارگردانی حامد وقاری در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر فیلم کوتاه و داستانی می‌باشد. در این فیلم رسول ادهمی، وحید عبدالحسینی، سعیده رودبارکی، مونا موسوی و سینا مهراد به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم کوتاه قبل رسیدنتون

فیلم با مراسم ترحیم مادربزرگ شروع شده و دوربین، از کنش و واکنش فرزندان این مادر برای تدارک مراسم سوگواری در خانه او تصویر به بیننده می‌دهد.

پس از گذشت دقایقی از معرفی فضا و موقعیت اهالی این خانه، داستان به سمت فضاسازی بحران اصلی رفته و به کمک دیالوگ‌گویی‌ها نشان داده می‌شود که این مرگ طبیعی نبوده و افرادی از این خانواده در آن دخیل بوده‌اند.

در فیلم‌های کوتاه به دلیل ضیق وقت لازم است که داستان هرچه سریع‌تر وارد ماجرای اصلی شده و زمان را برای نمایش حواشی از دست ندهد. فیلم کوتاه قبل رسیدنتون با وجود تعدد شخصیت‌ها (هرچند شخصیت‌های فرعی) به درستی به این اصل وفادار بوده و از هر کاراکتر فقط درجهت پیش‌برد درام استفاده بهره جسته است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این فیلم کوتاه نیز می‌توان به ملموس بودن موضوع فرعی ‌آن یعنی دعواهای خانوادگی بر سر ارث و میراث پس از مرگ بزرگ خانواده اشاره کرد که گرچه تنها در صحنه‌هایی به آن اشاره شد، اما به شدت کارکرد ویژه‌ای در باورپذیری این فیلم داشت.

موضوع اصلی فیلم قبل رسیدنتون، قضاوتی نادرست است که با آن داستان جلو می‌رود و کاراکترها و مخاطب را به اشتباه می‌اندازد که در دقایق پایانی با برملا شدن حقیقت و مقصر اصلی مرگ مادربزرگ، غافلگیری اصلی به قصه افزوده و آن را در اوج به پایان می‌رساند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 261860 ساعت خبر : 2:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=261860
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات