نرگس آبیار از عفیف آباد نرفت

ادامه ساخت و ساز گروه سریال سازی در عرصه تاریخی باغ

نرگس آبیار از عفیف آباد نرفت

گروه ساخت سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار با وجود اعتراض‌ها در حال ادامه ساخت و ساز الحاقات در باغ تاریخی عفیف‌آباد شیراز است.

به گزارش گلونی ساخت و سازهای سریال سووشون در باغ تاریخی عفیف‌آباد شیراز از هفته گذشته موجب اعتراض فعالان و دوستداران میراث فرهنگی کشور شده است.

پس از گسترش اعتراضات، نرگس آبیار کارگردان این سریال با انتشار ویدیویی اعلام کرد که الحاقات ساخته شده در باغ تاریخی عفیف‌آباد جمع‌آوری خواهد شد. آبیار در این ویدیو خود را فعال میراث فرهنگی خواند و اعلام کرد دو گوشواره ساخته شده در فاصله بسیار اندک به عمارت تاریخی داخل باغ را جمع‌آوری خواهم کرد.

پس از سه روز تعطیل باغ عفیف‌آباد امروز تصاویری تازه‌ای از این باغ منتشر شده که نشان می‌دهد فقط جداره‌های دو گوشواره الحاقی به بنای اصلی جمع‌آوری شده و سازه آن پابرجاست.

همچنین گروه سریال‌ساز در حال ادامه ساخت دیوار در باغ عفیف‌آباد هستند، دیواری که حالا دقیقا به بنای تاریخی چسبیده و میان آنها را فقط یک یونولیت قرار داده‌اند.

نرگس آبیار پیش از این هم اعلام کرده بود که با کشیدن نایلون روی عرصه باغ و بناها و ایجاد فاصله مانع آسیب‌رسانی به باغ تاریخی خواهد شد.

این در حالی است که کارشناسان هیچکدام از این اقدامات را مو‌ثر نمی‌دانند و برخی معتقدند حتی عملیات ناشی از این ساخت و سازها به بنای اصلی آسیب خواهد رساند.

تصاویر منتشر شده در صفحه ارسلان زمانی از این ساخت و ساز را ببینید (برای دیدن در سایز اصلی روی تصاویر کلیک کنید):

نرگس آبیار از عفیف آباد نرفت

نماشای گلونی را دنبال کنید

در حالی که خواسته فعالان میراث فرهنگی و کارزاری با ۱۷ هزار امضا توقف ساخت و ساز و دخالت در عرصه باغ عفیف‌آباد توسط سازندگان سریال سووشون است که شواهد نشان می‌دهد این تیم تنها با حذف جداره دو گوشواره الحاقی در حال ادامه فعالیت خود در باغ عفیف آباد هستند.

هر چند آبیار مدعی شده که کارشناسان تایید کردن اقدامات تیم او در باغ عفیف آباد هیچ خطری برای این باغ تاریخی ندارد اما تاکنون هیچ کارشناسی در رسانه‌ها این اقدامات را تایید نکرده است.

دخالت آشکار در عرصه باغ تاریخی با ساخت سازه‌های سنگین، محدود کردن و دیوار‌کشی باغ، ساخت حوض و بر هم زدن محیط طبیعی باغ از اقدامات آسیب‌زایی دیگر این گروه در باغ عفیف‌آباد است.

هر چند گفتنی است حضور گروه‌های فیلمبرداری در بناهای تاریخی همواره آسیب‌هایی را برای این بناها دنبال دارد اما دست اندرکاران سریال سووشون با ساخت و سازهای متعدد و برهم‌زدن وضعیت باغ عفیف‌‌آباد این آسیب‌ها را بیشتر کرده‌اند.

گفتنی است از شروع ساخت و سازهای داخل باغ نه گروه سریال و نه نهادهای مرتبط مجوزهای این دخالت آشکار در عرصه تاریخی باغ را منتشر نکردند.

امضای کارزار درخواست توقف سریع ساخت‌وساز در محوطه باغ عفیف‌آباد

اخبار ساخت و ساز در باغ عفیف آباد را از این لینک دنبال کنید

پایان پیام

گزارش‌گر: احسان رستمی‌ پور

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 262625 ساعت خبر : 10:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=262625
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات