گلونی

استان هرمزگان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

استان هرمزگان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

استان هرمزگان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

استان هرمزگان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

به گزارش گلونی مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، در گفت‌وگو با برنامه جوان ایرانی سلام درباره اینکه پیش بینی شده هرمزگان رتبه اول سفرهای نوروزی را دارد و آیا آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی وجود دارد یا خیر، گفت: «بله. خوشبختانه آمادگی‌هایی در سواحل، جاده‌ها و امدادرسانی وجود دارد.

در بخش سواحل با توجه به آزادسازی‌هایی که انجام شده، انتظار می‌رود آمادگی لازم برای پوشش ایمنی و خدماتی این حجم گسترده از سواحل انجام شود.

محیط سواحل استان هرمزگان با احتساب سواحلی که در خورها و محیط جزایر وجود دارد، نزدیک به 2 هزار و 237 کیلومتر (130 خور و 14 جزیره) است.

تمهیداتی در خصوص امداد و نجات غریق، بهداشت و نظافت ساحلی، خدمات بهداشتی مثل دوش‌ها و سرویس‌های بهداشتی و در بُعد خدمات جاده‌ای مسائلی مربوط به راهداری و امنیت جاده‌ها و اجنتاب از حوادث جاده‌ای اندیشیده شده است.»

وی ادامه داد: «متاسفانه حوادث جاده‌ای در نوروز بسیار تلخ است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و با تخلفات در جاده‌ها برخورد خواهیم کرد.

مردم استان نیز آماده میزبانی و پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند. تنوع قومی، مذهبی و بازارهای مختلف این شهر برای میزبانی دیده شده است.»

وی در پاسخ به محل اسکان اضطراری، گفت: «هتل‌ها و مسافرخانه‌ها که آمادگی دارند و زیرساخت‌هایی که زیر نظر آموزش و پرورش و مراکز دولتی است و همچنین چادرهای اسکان اضطراری و ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را برای شرایط ویژه اسکان و شرایط جوی آماده کرده‌ایم.»

استاندار هرمزگان درباره وضعیت آب و هوایی گفت: «هشدار قرمز هواشناسی برای ترددهای دریایی و بین جزیره‌ای است و در قسمت خشکی و استان هرمزگان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. همچنین این هشدار ظرف دو سه روز برطرف می‌شود.»

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل