گلونی

پژمان جمشیدی در برنامه علی ضیا: سیمرغ به اندازه استقبال مردم از فیلم ها خوشحالم نمی کند

پژمان جمشیدی در برنامه علی ضیا: سیمرغ به اندازه استقبال مردم از فیلم ها خوشحالم نمی کند

پژمان جمشیدی در برنامه علی ضیا: سیمرغ به اندازه استقبال مردم از فیلم ها خوشحالم نمی کند

پژمان جمشیدی در برنامه علی ضیا: سیمرغ به اندازه استقبال مردم از فیلم ها خوشحالم نمی کند

پژمان جمشیدی فوتبالیست پیشکسوت و بازیگر نام‌آشنا در شب تحویل سال مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی علی ضیا بود.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی این برنامه، ابتدا علی ضیا به خاطره اجرای مشترک با او در عید سال ۹۶ اشاره کرد و جمشیدی در پاسخ گفت: «الان که می‌گویی ۶ سال از اولین اجرایمان گذشته تعجب کردم ولی خاطرات آن برنامه همیشه با من است. در حال حاضر باعث افتخار است که در شب سال نو و آخرین شب قرن در خدمت مردم عزیز، برنامه شما و همه دست‌اندرکاران و عوامل  فرمول یک هستم».

وی درباره سفیدی بخشی از موهای خود توضیح داد: «این نقطه از موهای سرم ریخته بود، آمپول‌ زدم و موهای این قسمت سفید شد‌. علت این ریزش استرس، دندان درد و غیره بود زیرا دندان خراب باعث ریزش مو می‌شود

او بعد از دیدن تصویری از سال ۹۴ هنگام مصاحبه با امیر غفور به ضیا گفت: «تو مرا کنار امیر قرار دادی که تفاوت قد من با او مشخص می‌شد!»

بازیگری جلوی پایم قرار گرفت

این هنرپیشه روند پیشرفت خود در بازیگری را اینگونه توصیف کرد: «راهی جلوی پای من قرار گرفت و من هم آن را پیگیری کردم تا به اینجا رسید. فقط وظیفه‌ام را انجام می‌دهم و وقتی نقشی پیشنهاد می‌شود، ابتدا متن‌ها را می‌خوانم و اگر احساس کنم می‌توانم آن متن را در حد خود خوب اجرا کنم، نقش را قول می‌کنم.

در بازی کار خاص انجام نمی‌دهم. اگر خوب یا بد بازی کردم، دلیل آن را نمی‌دانم چیست.»

ماجرای کلاس بازیگری کوتاهی که پژمان رفت

جمشیدی ورکشاپ کیومرث مرادی در سال ۹۳ را تنها کلاس بازیگری خود برشمرد و گفت: «یک  ورکشاپ  ۱۰ جلسه‌ای بود که یک متن از چخوف را در سالن اکو تمرین می‌کردیم‌. هر موفقیت نیاز به تلاش زیاد دارد.

در این ۷ سال غیر از دوران کرونا که ناخواسته خیلی از مشاغل تعطیل شدند، اگر آن چند ماه تعطیلی اجباری را کنار بگذاریم،  کل تعطیلات من شاید در مجموع به ۳ ماه هم نرسد. فاصله بین کارهایم کمتر از ۳ ماه بود‌. قطعا این چند سال سخت بود اما بالاخره هر کاری سختی خود را دارد».

عادلانه نیست بگویید من بازیگر پرفروشی هستم

بازیگر علف‌زار در واکنش به پرفروش بودن خود گفت: «این آمار عادلانه نیست زیرا فروش فیلم کمدی با اجتماعی فرق دارد. برخی صرفا بازیگران آثار اجتماعی هستند، طبیعی است که فیلم‌هایشان کم‌فروش‌تر باشد. هر چند اعتقاد دارم که مردم از بین فیلم‌های کمدی هم بهترین را انتخاب می‌کنند».

وی درباره واکنش‌های تندی که در ابتدای بازیگری به او وارد بود اما کار به جایی رسید که در جشنواره امسال سیمرغ را حق پژمان می‌دانستند، مطرح کرد: «هر راه سختی‌هایی دارد. من هم از یک حرفه دیگر آمده بودم و این برخوردها خیلی هم دور از ذهن نبود. البته نمی‌خواهم شب عید درباره این مسائل صحبت کنم. قطعا می‌دانم شما با نگاه مثبت به این مسائل می‌پردازید و بابت همین متشکرم».

ماجرای دیدن دربی در پشت صحنه «زیرخاکی»

جمشیدی افزود: «دربی امسال را سر صحنه «زیرخاکی» و در موبایل دنبال کردم. نیمه اول را کامل دیدم اما در نیمه دوم از عوامل می‌شنیدم که استقلال فشار می‌آورد. حدس می‌زدم که بازی مساوی شود و صادقانه فکر می‌کردم گل استقلال آفساید است. الان هم فیلمی دیدم که صحنه گل کمی مشکوک بود. در هر صورت اشتباهات داوری وجود دارد و خیلی نمی‌توان روی آن مانور داد اما در کل بازی خوبی بود و بعد از مدت ها یک دربی جاندار دیدیم

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: «از زمانی که کودک بودم و فوتبال را دنبال می‌کردم تا زمانی که در پرسپولیس بازی کردم و الان که تماشاگر آن هستم، با چشم دیده‌ام که هر وقت استقلال و پرسپولیس در صدر فوتبال ما هستند، فوتبال و تیم ملی قوی داشته‌ایم.

با نهایت احترام به کل تیم‌ها از جمله سپاهان که قطب فوتبال ماست، تراکتورسازی که همیشه خوب بود و امسال ضعیف شد و یا فولاد خوزستان که منظم‌ترین تیمی بود که من در آن بازی کردم، اما هر وقت که استقلال و پرسپولیس رو فرم هستند، توجه مردم به فوتبال جلب می‌شود و انگار اهالی فوتبال تلاش بیشتری برای دیده شدن می‌کنند و به تبع موفقیت ملی هم بیشتر می‌شود».

تنها دفعه ای که مادر پژمان جمشیدی به برنامه زنده آمد

 وی درباره برنامه‌ای که همراه مادرش مهمان بود، گفت: «خواهرم به برنامه احسان آمده بود اما مادر برای اولین بار به برنامه شما آمد. خیلی از این کار گریزان بود و اگر یادت باشد خیلی هم به او اصرار کردیم. چقدر خوب است که خاطره اینچنینی با او دارم

حتی برای فوت مارادونا هم پست نگذاشتم و فضای مجازی خوشحالم نمی‌کند

جمشیدی با بیان اینکه فضای مجازی خوشحالم نمی‌کند، درباره کمرنگ بودن خود در این بستر توضیح داد: «نمی‌گویم که اصلا اینستاگرام چک نمی‌کنم؛ معمولا صفحه‌های ورزشی را می‌خوانم اما شاید شب بعد از بازگشت از سرکار یا بین پلان‌ها اینکار را بکنم. م

تاسفانه خبر خوب در فضای مجازی خیلی کم داشتیم. در مجموع تصمیم گرفتم که فعالیت نکنم و سر تصمیم خود هستم. خیلی وقت‌ها سر فیلم، تئاتر یا سریال می‌گویند پست بگذار، می‌گویم مارادونا فوت کرد پست نگذاشتم؛ حالا برای کار خودمان که قطعا نمی‌گذارم».

وی ادامه داد: «شاید بعد از فوت مادرم آدم دیگری شده باشم، غمگین‌تر شدم، زندگی برایم کم ارزش‌ شده اما این دوری از فضای مجازی صرفا ارتباطی به این موضوع ندارد. به خاطر اتفاقات تلخی بود که نمی‌خواهم شب عید درباره آنها صحبت کنم».

ضیا در ادامه چالشی برای جمشیدی برگزار کرد که مشابه بخش پیشگویی آینده در برنامه ای با اجرای خود پژمان بود. او در این بخش عدد ۱۱ را انتخاب کرد که نوشته بود از طرفدارانت کتک می‌خوری، او گفت: «اجازه دهید که زود کتک بخورم». سپس عدد ۱۷ را انتخاب کرد و گفت: «بیشتر عدد  ۱۱ را می‌پوشیدم و ۱۷ هم در تیم ملی اولین شماره‌ای بود که به تن کردم. در عدد ۱۷ آمد که علی پروین را می‌زنی!»

وی ادامه داد: «علی پروین را دوست دارم و به من اجازه داده که هر وقت خواستم با او شوخی کنم اما می‌توانی بگویی از علی آقا کتک می‌خوری. هر وقت بزند هم چوب معلم گل است.»

این بازیگر درباره تعریف فراستی از بازی‌اش، مطرح کرد: «این اتفاق به خاطر فیلم «علف‌زار» افتاد متاسفانه فراستی را از نزدیک ندیده‌ام.»

سیمرغ به اندازه استقبال مردم از فیلم‌ها خوشحالم نمی‌کند

وی در واکنش به قرعه دیگری اظهار کرد: «اگر بتوانم ده بار نامزد سیمرغ شوم، هر بار یک ستاره به سابقه‌ام اضافه می‌شود. تاکنون ۳ بار نامزد شده‌ام. با سیمرغ خوشحال میشوم البته نه به اندازه‌ای که فیلم‌هایم مورد اقبال مردم قرار بگیرد.»

بازیگر سریال پژمان با بیان اینکه اسامی برندگان سیمرغ قبل از مراسم لو رفته بود اما من همچنان  شک داشتم گفت: «وقتی که برنده فیلمبردای و فیلمنامه اعلام شد، دیدم که نتایج واقعی بوده، متوجه شدم که آقای حیایی برنده است به ایشان هم تبریک گفتم. بالاخره هر جا که انتخاب صورت می‌گیرد، سلیقه هم دخیل است.»

تا آخر عمر مدیون سام درخشانی هستم

 وی ادامه داد: «قرار نبود سریال پژمان را من بازی کنم، بعد از نهایی شدن من، قرار نبود سام بازی کند؛ سام تنها کسی بود که نسبت به من گارد نداشت.

خوشبختانه جزو موفق‌ترین زوج‌ها هستیم اما در یک برهه فکر کردیم مخاطب فکر می‌کند که قصو سوء استفاده داریم لذا تصمیم گرفتیم در یک مقطع دور از هم بازی کنیم،  امیدوارم دوباره کنار هم کار کنیم.

سام عزیز من است، او با بازی در کنار یک ورزشکار ریسک و نقش مکمل را بازی کرد، تا آخر عمر مدیونش هستم و دستش را می‌بوسم.»

قهرمانی با پرسپولیس در آسیا به عنوان سرمربی

این فوتبالیست درباره سرمربی‌گری پرسپولیس و قهرمانی در آسیا گفت: «این می‌تواند یکی از آرزوهایم باشد. چیزی که می‌تواند هیجان زده‌ام کند سرمربی‌گری فوتبال است. در مقطعی که بین فوتبال و ورودم به این حرفه بود، دو سالی را در رده‌های پایه و بزرگسالان تجربه مربی‌گری داشتم، کار جذاب و سختی است اما  دوستش دارم.»

وی ادامه داد: «اگر الان بگویند مربی پیروزی هستی با سر می‌روم اما شاید مربی‌گری پرسپولیس برایم زود است. مربی‌گری را دوست دارم و تیمش مهم نیست. البته پرسپولیس تیم مورد علاقه و قهرمانی‌اش در آسیا آرزوی ماست. مربیگری یک کار ۲۴ ساعته است و اصلا امکان ندارد بتوانی در کنار یک کار دیگر مربی‌گری کنی مخصوصا در فوتبال امروز، تمام وقت باید به فکر تیمت باشی.»

مجیدی فراتر از تصور ظاهر شد

جمشیدی در پاسخ به اینکه کدام مربی‌ها را بیشتر دوست داشتی، بیان کرد: «گل‌محمدی و فرهاد مجیدی عالی بودند. مجیدی فراتر از تصور بود. فکر می‌کردم استقلال افت می‌کند اما اینطور نشد. این نشان می‌دهد که هم مربی کارش را بلد است و هم خود بچه‌ها هدف را می‌دانند.

امیدوارم استعفای یحیی قبول نشود زیرا اصلا جایگزین برای او نداریم، از طرفی کارنامه بسیار موفقی هم داشته و تیم را قهرمان کرد. من به عنوان یک پرسپولیسی از ایشان ممنونم و خیلی هم متاسفم که اتفاقات او را مجبور به این کار کرده است.»

زوجی به هماهنگی پری و فریبرز در تلویزیون به یاد نمی‌آورم

وی درباره سریال زیرخاکی گفت: «آقای سامان کارگردانی را درست و دقیق انجام می‌دهد. بازی کردن با خانم صامتی هم به قدری لذت‌بخش است که نمی‌توانم آن را توصیف کنم.

او بازیگر، شریف، کاربلد، بی‌حاشیه و بدون استرس است و افتخار می‌کنم که کنارش بازی می‌کنم. واقعا به یاد ندارم چنین زوجی در تلویزیون باشند. قطعا هم به متن خوب و هم بازی خانم صامتی برمی‌گردد.»

او درباره اینکه می‌گویند در دورهمی با عوامل کارهادر رستوران پژمان صورت حساب را پرداخت می‌‌کند، گفت: «دور از ذهن هم نیست چون عوامل همه کوچک‌تر از من هستند، اما چرا فکر کردید که با عوامل به رستوران می‌رویم؟ اصلا مگر فرصت می‌شود؟»

فهرست کارگردان‌هایی که پژمان دوست دارد برایشان بازی کند

وی درباره ارتباط با یک کارگردان برای بازی مکرر در آثارش بیان کرد: «حتی شماره کارگردان‌هایی که علاقه‌مند بازی در آثارشان هستم را ندارم. زمانی که مخاطب سینما بودم آقای عیاری و نعمت‌الله را خیلی دوست داشتم.

آقای فرهادی هم به این جمع اضافه می‌شوند. دوست داشتم با مهدویان، مانی حقیقی، کمال تبریزی، معتمدی کار کنم که کار کردم. وضعیت سفید و کارهای آقای عیاری را خیلی دوست داشتم.

چند سال پیش آقای نعمت‌اله بابت مدرسه پسرش به من زنگ زد،وقتی خودش را معرفی کرد فکر کردم یک نفر اذیتم می‌کند. فقط آن موقع او را دیدم و به مدرسه پسرش رفتم. یک بار هم برای فیلمی زنگ زد، گفت فیلمنامه ندارم فقط قصه را تعریف می‌کنم اما متاسفانه کار ساخته نشد.»

بازیگر «خوب، بد، جلف» درباره رد کردن پیشنهاد بازی میلیاردی، گفت: «این چیز عجیبی نیست. همه بازیگران ابتدا باید فیلمنامه را دوست داشته باشند. بستگی دارد که هر کسی چه راهی را انتخاب می‌کند. من حفظیاتم خوب و ریاضیاتم ضعیف است.

سال آخر دبیرستان پنهانی فوتبال بازی می‌کردم. در بهترین تیم کرج با نام تیم جاوید در سه رده جوانان، امید و بزرگسالان بازی می‌کردم. پدر و مادرم در سال کنکور از من قول گرفتند، من هم  قول دادم که قبول شوم و این اتفاق هم افتاد.»

وی افزود: «رتبه من در کنکور ۳ هزار و دویست بود که خیلی رتبه بالایی نبود، در رشته کشاورزی آبیاری دانشگاه امام خمینی قزوین و عمران دانشگاه آزاد کرج قبول شدم که عمران خواندم».

توان اجرا ندارم

جمشیدی علیرضا عصار را خواننده مورد علاقه خود معرفی کرد و درباره مجری‌گری گفت: «موضوع پیش‌گو را دوست داشتم وگرنه پیشنهاد اجرا به همه بازیگران داده می‌شود. کمی آیتم‌ها تکراری بود و باعث شد آن را ادامه ندهیم. گمان می‌کنم توان اجرا ندارم زیرا خیلی کار تخصصی و سختی است.»

وی با اشاره به قطعه مشترک با محمدرضا هدایتی درباره خداحافظی اش از خوانندگی بیان کرد: «آقای هدایتی صدای لطیف دارد. من دیگر نتوانستم حواشی خوانندگی را تحمل کنم.»

برای تکرار پلان‌ها در «زیرخاکی» خیلی حرص می‌خورم و غر می‌زنم

ستاره سریال «زیرخاکی» حضور در این سریال را سخت‌ترین کاری که در عرصه تصویر انجام داده توصیف کرد و گفت: «جلیل سامان کارگردان زیرخاکی، نهایت احترام را برای مردم قائل است و از کوچکترین اتفاقات نمی‌گذرد و این کار را برای بازیگر سخت می‌کند.

کارگردانی با این انگیزه که اینقدر کارش را دوست داشته باشد  نه در ورزش نه در سینما ندیدم. او از کوچک‌ترین مشکلی نمی‌گذرد برای عوامل سخت است اما خروجی در نهایت احترام برای مخاطب است و گرچه برای تکرار پلان ها غر می‌زنم و حرص می‌خورم اما او را تحسین می‌کنم.

تهیه‌کننده‌مان آقای نصیری نیا هم فقط دو بال کم دارد اگر بخواهم آدم خوبی شوم باید شبیه او باشم.»

در ادامه علی ضیا نیز به این نکته اشاره کرد که برای دیدن «زیرخاکی» روی موبایلش آلارم می‌گذارد و جمشیدی هم گفت: «خیلی ذوق دارم که زیرخاکی در نوروز دارد پخش می‌شود.

مردم صاحبان اصلی تلویزیون هستند و مدیران می‌آیند و می‌روند و درآمد یک بازیگر در تلویزیون خیلی کمتر از سینما و پلتفرم‌ها است اما اینکه سریالمان در عید پخش شود به نوعی عیدی مردم به ماست که اجازه می‌دهند مهمانشان باشیم.»

وی در پایان بیان کرد: «تمام تلاشمان را کردیم تا «زیرخاکی» سریالی در شان مردم باشد. در لوکیشن‌های زیادی به صورت پراکنده بازی داشتم و ذوق‌زده‌ام نسخه تدوین شده کار را ببینم.»

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی علی ضیا با معرفی چهره‌های مردمی سال که از یکشنبه 22 اسفند هر شب ساعت 23 از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رفت، از پنجشنبه هر شب ساعت 22 در جدول پخش شبکه یک قرار داشت و امروز نیز از ساعت 15 در حال پخش است.

پژمان جمشیدی: سکانس های هیجان انگیزی در زیرخاکی ۳ داریم

درباره سریال زیرخاکی بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل