مبارزه با آفت لورانتوس

درخواست مبارزه با آفت لورانتوس درختان بلوط منطقه زاگرس

به گزارش گلونی کارزار درخواست مبارزه با آفت لورانتوس درختان بلوط منطقه زاگرس در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که نزدیک به هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، خطاب به مسئولین آمده است:

«کره زمین با پدیده گرمایش زمین و تغییر اقلیم مواجه است و این پدیده مشکلات بیشتری را برای کشورهایی که از شرایط آب و هوایی گرم و خشک برخوردار هستند به وجود آورده و به همین منظور بسیاری از کشورها درصدد هستند به انحاء مختلف به مقابله با این پدیده بپردازند و از راهکارهای علمی به جهت این منظور استفاده و بهره می‌برند.

یکی از این راه‌ها کاشت درخت در طبیعت است که این اقدام سالانه هزینه‌های هنگفتی هم از نظر کاشت و هم حفاظت و حمایت از آنان را بر دولت‌ها تحمیل می‌نماید.

کشور عزیز ما ایران نیز متأسفانه در چند سال گذشته با پدیده خشکسالی مواجه بوده و بروز پدیده گرد و خاک از کشورهای همسایه به دلیل نبود پوشش گیاهی به کشور ما نفوذ می‌کند.

وجود جنگل‌های انبوه بلوط در پهنه کوه‌ها و جنگل‌های زاگرس به عنوان سدی محکم در برابر این ریزگردها مقابله کرده و عامل بسیار مهمی در تصفیه هواست.

به علاوه، این جنگل‌ها زیبایی چشم‌نوازی در فصول مختلف سال دارند و این نقاط را دلپذیرتر می‌نمایند.

متأسفانه این درختان در چند سال گذشته به آفت و بیماری لورانتوس مبتلا شده‌اند.

این آفت کسر وسیعی از جنگل‌های زاگرس را در چند استان غرب کشور با خطر نابودی مواجه نموده و اقدامات طبیعت‌دوستان به دلیل گستره جنگل و کافی نبودن اقدامات و عدم همیاری دولتمردان سابق کارساز نبوده است.

این درختان با عمری باِلغ بر چند قرن در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

لذا از آنجایی که این میراث گران‌بها به‌صورت طبیعی رشد نموده و اکنون به نسل حاضر به ارث رسیده و ما نیز باید برابر قانون اساسی و قوانین موضوعه به حفاظت و حمایت از منابع طبیعی به عنوان وظیفه‌ای عمومی و همگانی بپردازیم.

لذا درخواست داریم دولت محترم با اختصاص بودجه مناسب و بسیج امکانات عمومی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی و رسانه‌های دیداری و شنیداری به مقابله با این آفت پرداخته و یک بار برای همیشه آن را ریشه کن نمایند».

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264456 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264456
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات