چرا آموزش آنلاین ممکن است با پایان کرونا ادامه پیدا کند؟

چرا آموزش آنلاین ممکن است با پایان کرونا ادامه پیدا کند؟

به گزارش گلونی طبق اطلاعات ایرانسل، با گسترش ویروس کرونا، آموزش آنلاین بیشتر از گذشته فراگیر شده و کرونا روند آن را تسریع کرده است. اما آیا آموزش آنلاین می‌تواند در تمام دنیا به‌ عنوان شیوه جدید آموزش استفاده شود و جای آموزش به روش سنتی را بگیرد؟

حتما در دوران کرونا با زوم و ادوب و تیمز آشنا شده‌اید. اسکایپ هم که برای بسیاری، نام‌ آشنایی دارد. حرفه‌ای‌ها با گوگل‌میت هم آشنا هستند. اما کار کردن با این پلتفرم‌ها و برنامه‌های خارجی مشکلات خودش را دارد. آن هم با مشکلات تحریم و … . در همین یکی دو سال اخیر نام‌هایی مثل اسکای‌روم، کانتکتیم، قرار و ده‌ها برنامه دیگر هم به فهرست خارجی‌ها اضافه شده است که پلتفرم‌هایی داخلی هستند و البته یکی از پرکاربردترین‌ها یعنی دانا پلاس. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مزایای آموزش آنلاین خواهیم پرداخت.

شما در آموزش آنلاین مقید به جغرافیای خاصی نیستید. با داشتن یک کامپیوتر و دسترسی به اینترنت، بدون توجه به شهر یا کشور محل زندگی خود می‌توانید در هر کلاسی در هر نقطه‌ای از دنیا شرکت کنید.

در کلاس‌های آنلاین بازخورد سریع‌تر و مکررتر است. در کلاس‌های آنلاین عموما از دانش‌آموزان آنلاین خواسته می‌شود تا ارزیابی‌های مکررتری را انجام دهند تا اساتید بتوانند پیشرفت آن‌ها را بررسی کنند. به همین دلیل، به جای اجازه دادن به دانشجویان برای مطالعه تمام حجم درس در شب امتحان، در کلاس‌های آنلاین شکاف‌های یادگیری را می‌توان سریع‌تر شناسایی و برطرف کرد.

کلاس‌های آنلاین معمولا هزینه‌های کمتری در بر دارند و می‌توانند راه ارزان‌تری برای کسب مدرک در رشته‌های مختلف باشند. با شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌توانید هزینه‌های کمتری برای غذا و رفت و آمد و در برخی موارد اجاره محلی برای سکونت بپردازید.

شرکت کننده‌هایی که به طور تمام وقت یا پاره وقت مشغول به کار هستند قادر به ادامه کار در حین شرکت در کلاس هستند و حتی می‌توانند از طریق درآمدشان هزینه‌های شرکت در کلاس را بپردازند.

شرکت در کلاس‌های آنلاین به این معناست که کنترل بیشتری بر برنامه‌های خود دارید. معمولا در آموزش آنلاین غیبت از کلاس به مفهومی که امروز با آن آشنا هستیم کمتر رخ می‌دهد. در صورتی که شخص نتواند در کلاس در زمان مقرر شرکت کند می‌تواند به سادگی ویدیوهای کلاس را مشاهده کرده و از کلاس استفاده کند. این امکان خصوصا برای شاغلان و مادران بسیار مورد استفاده است.

نکته پایانی اینکه دانشجو و مدرس، هر دو اغلب به مطالب بسیار متنوعی مانند فیلم‌ها، عکس‌ها و کتاب‌های الکترونیکی به صورت آنلاین دسترسی دارند و این محتوای اضافی در هر لحظه و در هر مکانی در دسترس است که آموزش پویاتر و متناسب‌تری را به شما ارائه می‌دهد.

تمام این مزایا باعث شده تا نه تنها اهمیت به کارگیری آموزش آنلاین برای مدارس، دانشگاه‌ها، موسسه‌ها و خانواده‌ها بیش از پیش شود، بلکه شرکت‌های نرم‌افزاری و خدمات آنلاین نیز در جهت بهبود تجربه کاربری متقاضیان آموزش آنلاین، نرم‌افزارهای خود را گسترش دهند و کاربران جهانی را به استفاده از آن ترغیب کنند.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263713 ساعت خبر : 5:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263713
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات