استفاده از حق آبه های تالاب جازموریان با هماهنگی وزارت نیرو

استفاده از حق آبه های تالاب جازموریان با هماهنگی وزارت نیرو

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تلاب ها سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وزارت نیرو در رابطه با حق آبه این تالاب حتما هماهنگ خواهیم شد که بتوانیم تا جایی که ممکن است از حق آبه های تالاب جازموریان استفاده کنیم.

استفاده از حق آبه های تالاب جازموریان با هماهنگی وزارت نیرو

به گزارش گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالاب جازموریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حفاظت و احیاء تالاب‌های ایران از برنامه‌های اصلی این معاونت است، افزود: «با بارندگی‌های خوبی که انجام شده حدود ۱۰ روز پیش صدرصد بستر تالاب جازموریان آبگیری شده اما با تبخیر آب تالاب، حدود ۹۰ درصد آب در کف تالاب وجود دارد که امیدواریم با بارندگی‌های بیشتر از این ذخیره آبی تا خردادماه استفاده کنیم».

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره اینکه تالاب جازموریان به عنوان ارزشمندترین و بهترین تالاب آب شیرین در کشور از عرضه و غنای بالایی برخوردار است، تصریح کرد: «با توجه به پوشش گیاهی و چرای دام در این منطقه وجود دارد، ممکن است این تالاب به این پوشش گیاهی کمی آسیب وارد کند که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های مناسبی برای این مهم داشته باشیم».

وی تصریح کرد: «با همکاران وزارت نیرو در رابطه با حق آبه این تالاب حتما هماهنگ خواهیم شد که بتوانیم تا جایی که ممکن است از حق آبه‌های تالاب جازموریان استفاده کنیم».

ذوالجودی با اشاره به اینکه با توجه به ارزش و غنای این تالاب در مجامع محلی و ملی اقداماتی انجام شده است، گفت: «قرار است با بررسی شرایط به عنوان یک تالاب بین‌المللی هم در سایت رامسر ثبت نام شود و به عنوان یک تالاب بین‌المللی اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود».

اعتبارات تالاب جازموریان در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان پیگیری می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در حاشیه این سفر با اشاره اقدامات انجام شده برای این تالاب افزود: «چهار طرح مطالعاتی از سال ۹۵ تا امسال در رابطه با تالاب تدوین شده است».

مرجان شاکری ادامه داد: «مهم‌ترین طرح مطالعاتی برنامه جامع احیاء تالاب جازموریان است که با حضور ذینفعان استان کرمان و سیستان وبلوچستان استراتژی‌هایی برای احیاء تالاب در یک بازه زمانی ۲۰ ساله جمع‌آوری و تدوین شده است».

وی بیان داشت: «این طرح در شورای برنامه‌ریزی هر دو استان مصوب شده و آماده جذب اعتبارات است».

شاکری گفت‌: «به نظر می‌رسد در ردیف اعتبارات سال آینده، محلی برای این تالاب دیده نشده اما جزو برنامه‌هایی است که برای سفر ریاست جمهوری پیش بینی کرده‌ایم».

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات محیط زیست در این زمینه تدوین شده و استان سیستان و بلوچستان هم در دست پیگیری است، افزود: «پیگیری می‌کنیم که جزو مصوبات و تعهدات سفر ریاست جمهوری قرار گیرد».

درباره تالاب جازموریان بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 263799 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=263799
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات