روستای کلان در الموت قزوین را بیشتر بشناسید

روستای کلان در الموت قزوین را بیشتر بشناسید

به گزارش گلونی فاطمه میرزایی کلانی، یکی از اهالی روستای کلان در الموت قزوین، در گفت‌وگو با برنامه جوان ایرانی سلام که چند هفته‌ای است با اهالی روستاهای مختلف ایران گفت‌وگو می‌کند، گفت: «شغل من مربوط به کادر درمان و شاخه مامایی است. روستای ما، کلان، که من در آن به دنیا آمده‌ام، در منطقه الموت قزوین قرار دارد و نهایتاً ۲۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند.»

وی درباره مهمترین جاذبه‌های گردشگری روستا گفت: «الموت منطقه وسیعی است که روستاهای مختلفی در خود دارد و به نظرم جاذبه‌اش همان فضای کوهستانی، دریاچه و حیات وحشی که به طور طبیعی وجود دارد، می‌تواند باشد.»

وی درباره شغل جوان‌های روستا گفت: «به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و تعداد زیادی از آنها به دلیل اینکه کشاورزی در سطح وسیع انجام نمی‌گیرد به شهر مهاجرت کردند. بعضی دیگر هم در کار گیاهان دارویی و زنبورداری هستند.

از تفریحات آنها می‌توان به شنیدن برنامه‌های صبجگاهی و به طور کلی رادیو اشاره کرد. طبیعت‌گردی نیز از دیگر تفریحات آنهاست.»

گفتنی است روستاهای زیادی در اقصی نقاط ایران وجود دارند که هر کدام فرهنگ و اقتصاد خاص خودشان را دارند.

آشنایی با آنها یادآور می‌شود که اقشار مختلف روستایی نیز نقش مهمی در آیادانی و پیشرفت سرزمین‌مان دارند و ایران صرفاً به چند کلانشهر محدود نخواهد شد.

اَلَموت نام منطقه‌ای در شمال شرقی شهرستان قزوین است که خود متشکل از دو بخش الموت غربی و الموت شرقی است که در میان رشته کوه‌های البرز در جنوب مازندران و گیلان، باختر طالقان و خاور رودبار زیتون قرار دارد.

روستای رویین در خراسان شمالی را بشناسید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264403 ساعت خبر : 11:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

الموت بسیار زیبا است . روستای کلان و خانواده ی حاج آقا میرزایی بسیار با فرهنگ و مهربان هستند