آیا گنبدخانه مسجد نطنز طیف سنج است؟

آیا گنبدخانه مسجد نطنز طیف سنج است؟

به گزارش گلونی بررسی تاریخ علم و دستیابی به اطلاعاتی که با مسائل روز جامعه گره خورده، یکی از موضوعاتی است که پژوهشگران این عرصه درباره آن تحقیق می‌کنند و نتایج آن را به اشتراک می‌گذارند.

در این بین ممکن است با بعضی ادعاهای علمی-تاریخی مواجه شویم که از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود و پایه دقیق علمی برای آنها وجود ندارد.

این ادعاها علاوه بر اینکه اعتبار نظریات و تحقیقات دیگر پژوهشگران را زیر سوال می‌برد، باعث بی‌اعتمادی دیگر جوامع نسبت به محققان آن حوزه شود.

چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی یکی از کارشناسان برنامه درباره معماری گنبدخانه مسجد جامع نطنز صحبت کردند و عقیده داشتند معمار این مسجد پیش از نیوتن به ماهیت نور سفید پی برده بود.

ادعایی که به گفته پژوهشگران نادرست بوده است.

توضیحات امیر گمینی درباره ادعای آقای اکبرزاده در یک برنامه تلویزیونی را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

در ویدیوی بالا توضیح داده می‌شود که چرا این ادعا نادرست است و از طرفی قرار دادن تاریخ علم شرق در مقابل تاریخ علم غرب، موضوعی است که این روزها مطرح نمی‌شود و ضرر مطرح کردن آن برای هر دو جامعه خواهد بود.

چرا که پرداختن به علم برای دستیابی به زندگی بهتر، این گونه مرزها را از میان برداشته است و از علم جوامع غربی و شرقی در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. به طوری که ادامه‌دهنده راه یکدیگر باشند.

به همین علت اگر به میراث فرهنگی و مسائل علمی علاقه‌مند هستیم، بهتر است از منابع تخصصی و پژوهش‌های دقیق استفاده کنیم، تا با ورود به چنین مسائل مهمی، آسیبی به علم و تاریخ علم وارد نشود.

چرا رنگ آبی در تمدن های باستان دیده نمی‌شد؟

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264467 ساعت خبر : 10:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264467
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات