ایرادات قانونی پتروشیمی میانکاله از زبان محمد داسمه

ایرادات قانونی پتروشیمی میانکاله از زبان محمد داسمه

به گزارش گلونی تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است.

همچنین این تالاب به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

احداث پتروشیمی در این منطقه، (که در رده آلاینده‌ترین صنایع قرار دارد) علاوه بر نابودی محل زندگی جانوران و پرندگان، باعث آلودگی شدید هوا و منابع آبی می‌شود و در فاصله‌ای کم به منطقه‌ای آلوده و غیر قابل استفاده برای گونه‌های جانوری تبدیل خواهد شد.

اکنون غیر از مخالفت سازمان محیط زیست، کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست و توسعه پایدار و مردم منطقه که در روزهای اخیر بارها اعتراض خود را تحت عنوان کارزار به گوش مسئولین رسانده‌اند، احداث پتروشیمی در میانکاله نواقص قانونی نیز دارد.

ایرادات قانونی پتروشیمی میانکاله

توضیحات محمد داسمه درباره آخرین وضعیت قانونی میانکاله در مصاحبه با شبکه سلامت:

توضیحات محمد داسمه، کارشناس مسائل حقوقی را در مصاحبه با شبکه خبر:

نماشای گلونی را دنبال کنید

اکنون علی‌رغم همه مخالفت‌ها و موانع قانونی، شواهد حاکی از آن است که در ایام تعطیلات نوروز، فرآیند احداث پتروشیمی در این منطقه تسریع شده است و تصاویری از این منطقه در رسانه‌های رسمی این موضوع را تایید می‌کند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که تکلیف احداث این طرح به کجا می‌انجامد و مسئولین مربوطه چه سرنوشتی را برای این طرح رقم خواهند زد.

همچنین بخوانید:

گردشگران برای طبیعت بکر به آشوراده و میانکاله سفر می کنند

امضای کارزار مخالفت با احداث پتروشیمی در نزدیکی تالاب میانکاله

درخواست توقف احداث پتروشیمی در تالاب میانکاله

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266179 ساعت خبر : 7:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266179
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات