بازسازی دیجیتالی تخت جمشید از سوی نمایشگاه موزه گتی

بازسازی دیجیتالی تخت جمشید از سوی نمایشگاه موزه گتی

به گزارش گلونی طبق اطلاعات کانال نیمروز، «تصور دیگربار تخت‌جمشید» حاصل همکاری مورخان، خلاقان و فناوران به مثابه بخشی از نمایشگاه موزه گتی است، تحت عنوان «ایران: ایران باستان و جهان کلاسیک».

برای تماشای بازسازی دیجیتال تخت جمشید به این لینک زیر مراجعه کنید. این لینک برای نخستین‌بار در ایران توسط مشاور پروژه در اختیار موسسه نیمروز قرار گرفت.

این نمایشگاه بخشی است از فعالیت در دست انجام موزه گتی، درباره جهان کلاسیک که به بررسی روابط متقابل و پیچیده میان یونان و روم و دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌های حوزه مدیترانه و خاورنزدیک باستان است.

نمایشگاه به سرپرستی «تیموتی پاتس»، «جفری اسپایر» و «سارا ای. کول» برگزار می‌شود.

عضای کمیته گتی عبارت‌اند از: «سارا ای. کول»، «مصطفی اک»، «جان جیورنی»، «کارولین مارسدن اسمیت»، «آن مارتنز»، «سرنا پار»، «تیموتی پاتس» و «جفری اسپایر».

مشاور پروژه: علی موسوی.

این پروژه با همکاری «فرزاد آموزگار»، «چری چن»، «ناتالی اسپینوزا»، «ریچ فاگن»، «لیندا هان»، «دیوید نیوبوری»، «نائومی نویل» و «تاد سوانسون» به سرانجام رسیده است.

گفتنی است شاهنشاهی پارس تحت فرمانروایی سلسله هخامنشیان ایران، بین النهرین، سوریه، مصر، آسیای صغیر با شهرها و پاره ای از جزایر یونانی‌اش، وتراس و قسمت‌هایی از هند رادر برمی‌گرفت.

محوطه میراث جهانی تخت جمشید در ۱۰ کیلومتری شمال شهر مرودشت و ۵۷ کیلومتری شمال خاوری شهر شیراز مرکز استان فارس قرار گرفته است.

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از یازده اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

کاخ آپادانا در شوش قصر زمستانی پادشاهان هخامنشی

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266355 ساعت خبر : 10:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات