چشمان اشکبار زنان طرفدار فوتبال؛‌ فاجعه در ساعت ۱۶:۳۰

چشمان اشکبار زنان طرفدار فوتبال؛‌ فاجعه در ساعت ۱۶:۳۰

به گزارش گلونی حادثه‌ای که دیروز در مشهد رخ داد ایرانیان را متاثر کرد. سال‌هاست که درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها از ترکیب «نبود زیرساخت» استفاده می‌شود در حالی که مشخض نیست زیرساخت مدنظر دقیقا چیست و کی بالاخره فراهم می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما اخبار نگران کننده در خصوص اینکه دیروز به زنان اجازه حضور در بازی شهر مشهد داده نشده را دریافت کرده‌ایم و از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحات و اطلاعات بیشتری بدهند».

سایت جماران در ساعت نگاری اتفاقات تلخ ورزشگاه امام رضا نوشته است:

«ساعت ۱۶:۳۰ نیم ساعت از بازی گذشته و ورزشگاه هنوز در حال پر شدن است. افزایش جمعیت در سکوهای پشت دروازه و نبود جا باعث اعتراض دوباره شده است. ماموران حاضر به بازگشایی درهای بین جایگاه‌ها نیستند. جایگاه پشت نیمکت خالی است اما کسی به آن حق ورود ندارد. سرانجام با افزایش فشار مردم، جایگاه پشت دروازه ایران باز شده و تماشاگران وارد آن بخش می‌شوند. با این حال تراکم بسیار زیاد است و پله‌ها هم کاملا پر شده است. جمعیت زیادی هم بیرون ورزشگاه هستند. بانوان با داشتن بلیت قصد ورود به ورزشگاه دارند اما غیر از جایگاه که ورودی آن بسته شده واقعا جایی در ورزشگاه برای نشستن نیست و به همین دلیل به آنها اجازه ورود داده نمی‌شود. اصرار و تجمع آنها با اسپری فلفل و دخالت پلیس همراه می‌شود. بانوان متفرق شده و به سمت در ورودی خبرنگاران حرکت می‌کنند.»

چشمان اشکبار زنان طرفدار فوتبال

کمیسیون اخلاق ورزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نحوه مدیریت آخرین مسابقه مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال از جمله ضعف مشهود مدیریت حضور و استقرار تماشاگران و عدم پیش بینی و هماهنگی لازم برای حضور بانوان تماشاگر نوعی رفتار غیر اخلاقی نسبت به تماشاگران به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ورزش تلقی شده و مغایر با اصل مسئولیت پذیری در منشور اخلاق ورزش کشور است.

لذا انتظار است فدراسیون فوتبال ضمن عذرخواهی از تماشاگران عزیز به عنوان سرمایه‌های اصلی ورزش کشور، با احترام به ارزش‌های پذیرفته شده جامعه، پیش بینی لازم در رابطه با سایر رویدادهای مشابه انجام و با اتخاذ تدابیر لازم از وقوع اتفاقات مشابه جلوگیری نماید.»

واکنش احسان حاج صفی به برخورد با زنان در مشهد

پایان پیام

کد خبر : 265210 ساعت خبر : 2:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=265210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به خودمون بیایم همه با هم مردها هم‌برای تماشای بازیها به استادیوم نروند