گلونی

محمدرضا کریمی استاد تنبک لرستان درگذشت

محمدرضا کریمی، استاد تنبک در لرستان درگذشت

محمدرضا کریمی، استاد تنبک در لرستان درگذشت

محمدرضا کریمی، استاد تنبک لرستان درگذشت

به گزارش گلونی سیدفرید قاسمی در «دانشنامک خرم آباد» نوشته است:

«محمدرضا کریمی مدرس و نوازنده تنیک، فرزند علی، متولد ۱۳۳۲، سوادآموخته ابتدایی، پدرپیشه، هنرآموخته تنبک، یکم خرداد ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

او عضو گروه موسیقی اداره کل فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدرس تنبک است.

صدای تنبک او را در نوارهای کاست موسیقی «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»،، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ»، می‌توان شنید. او در جشنواره‌ها جایزه‌های گوناگون گرفت.»

بنا بر گزارش فارس، این هنرمند در سال 1350 نت‎خوانی و تنبک‎نوازی را به صورت حرفه‎ای نزد استاد حسین تهرانی فرا گرفت و یکی از چیزهایی که همیشه مدنظر استاد تهرانی بود اخلاق بود و می‎گفت که اخلاق از همه چیز مهم‏تر است.

نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده‌یاد رضا سقایی به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

مرحوم رشیدی، محمد میرزاوند، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‎الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آنها کار و همواره آنها را به عنوان نوازنده همراهی کرده است.

از نوازندگان مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته کشور از جمله مرحوم محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشته است.

وی در دهه 50 در اداره فرهنگ و هنر سابق استخدام شد و با هنرمندانی که نامشان ذکر شد، گروه موسیقی تشکیل داده و برنامه‎های مختلفی را در تمامی نقاط کشور اجرا می‎کردند.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل