هرچه پیش بیاید من دوستت دارم؛ انیمیشنی با فلسفه مرگ

هرچه پیش بیاید، من دوستت دارم؛ انیمیشنی با فلسفه مرگ

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی فقدان و از دست دادن از آن دسته اتفاقات طبیعی و در عین حال گریزناپذیر زندگی است، که هرانسانی بعد از تجربه آن، به نحوی خاص واکنش نشان داده و معنای زندگی را برای او متفاوت از قبل رقم می‌زند.

انیمیشن هرچه پیش بیاید، من دوستت دارم، نمونه بارز بیان این مضمون عمیق و فلسفی از طریق انیمیشنی دوازده دقیقه‌ای است که بی‌شک هر مخاطبی را متأثر کرده و یاد برهه‌ای سخت در دوران حیات خود می‌اندازد.

هرچه پیش بیاید، من دوستت دارم ( If Anything Happens I Love You) یک فیلم کوتاه انیمیشن دو بعدی آمریکایی است که به نویسندگی و کارگردانی مایکل گوویر و ویل مک کورماک ساخته شده ‌است.

داستان این انیمشن کوتاه، قصه‌ی حضور فیزیکی زن و شوهری میانسال در یک خانه است که، روح آنان بعد از رقم خوردن حادثه‌ای وحشتناک از هم دور شده و هر دو صرفا در این خانه به زندگی ادامه می‌دهند.

انیمیشن زیبای هرچه پیش بیاید، من دوستت دارم گرچه فاقد هر نوع دیالوگی میان کاراکترهای محدود خود است اما، با هنرمندی تمام توانسته احساسات مخاطب را درگیر کرده و همذات‌پنداری او را تحریک کند.

طی مدت زمانی کوتاه و با پیش رفتن قصه بیننده در خواهد یافت که، این زن و شوهر روزی اعضای خانواده‌ای سه نفره و شاد بوده‌اند که با از دست دادن فرزندشان، روح زندگی نیز از جمع آنان رخت بر بسته و حالا این زن و مرد با وجود کشش درونی‌ و روحی‌شان به سمت هم، توان بازیابی و ادامه زندگی بدون دختر خود را ندارند.

هرچه پیش بیاید، من دوستت دارم، به طور ضمنی به حادثه تیراندازی در دبیرستان استونمن داگلاس اشاره داشته که در آن واقعه تعدادی دانش‌آموز از بین رفته‌اند.

(در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ میلادی، نیکولاس کروز ۱۹ ساله بر روی دانش‌آموزان و کارمندان دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند، فلوریدا آتش گشود و ۱۷ نفر را کشته و ۱۷ نفر دیگر را زخمی نمود.)

درواقع این فیلم راویِ یکی از قصه‌های این ۱۷ دانش‌آموز دبیرستانی است که به قبل و بعد از حضورشان در خانواده خود تقسیم می‌شود و یکی از تلخ‌ترین تجربه‌هایی است که هر کس تا به حال کسی را دوست داشته و او را از دست داده، درک و با تمام وجود حس می‌کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 265892 ساعت خبر : 8:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=265892
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات