ورود به کاخ گلستان از درهای باب عالی و میدان ارگ

ورود به کاخ گلستان از درهای باب عالی و میدان ارگ

مدیر مجموعه میراث جهانی گاخ گلستان گفت: «در ایام نوروز گردشگران از دو در باب عالی (الماسیه جدید) و میدان ارگ می‌توانند بلیت تهیه کنند و وارد این مجموعه میراث جهانی شوند.»

به گزارش گلونی به نقل از میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، آفرین امامی روز دوشنبه اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱ درباره ورود بازدیدکنندگان به داخل مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: «در ایام نوروز ۱۴۰۱ گردشگران از دو در باب عالی (الماسیه جدید) و در میدان ارگ می‌توانند بلیت تهیه کنند و وارد مجموعه شوند.»

مدیر مجموعه میراث جهانی گاخ گلستان افزود: «باب عالی پس از ۵۰ سال در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ پس از مرمت رونمایی و بازگشایی شد.»

کاخ گلستان شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران می‌شود که در زمان‌های مختلفی ساخته شده است. این کاخ به‌لحاظ معماری و ارزش آثار هنری و تاریخی، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور به شمار می‌رود که در طول سال، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

این کاخ از بخش‌های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می‌شود. ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند، قدیمی‌ترین بناهای مجموعه گلستان هستند.

گفتنی است در زمان قدیم تمامی جشن‌های بزرگ را در این مکان برگزار می‌کردند که با گذشت زمان و انقلاب در ایران کاخ گلستان تهران تبدیل به موزه‌ای زیبا و دیدنی شده است.

روایت سردرهای کاخ گلستان در بستر تاریخ

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264838 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264838
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات