وزش باد و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

وزش باد و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

به گزارش گلونی به نقل از ایرنا مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: «طی ۲ روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود».

وزش باد و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: «بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان در ساعات پیش رو صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود».

وی ادامه داد: «امروز و فردا شنبه در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود».

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: «شنبه شب و یکشنبه هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک و در سایر نقاط وزش باد متوسط انتظار می‌رود».

وی بیان کرد: «دوشنبه در مناطق مرکزی و جنوبی وزش باد نسبتاً شدید و دریای عمان مواج خواهد بود. از نظر دمایی در نیمه شمالی استان جمعه و شنبه افزایش دما و از یکشنبه کاهش دما رخ خواهد داد».

به گزارش ایرنا بیشینه سرعت باد در زابل ۲۶ اسفند پارسال به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد که همراه با توفان گرد و خاک بود.

همچنین ۲۷ اسفند بدلیل شرایط نامساعد جوی، توفان و دید افقی کمتر از ۴۰۰ متر سه پرواز در مسیرهای تهران و مشهد روز جمعه ۲۷ اسفند ماه باطل اعلام شد.

غلظت آلاینده‌های هوای زاهدان هشت صبح ۲۷ اسفند ۲۳ برابر حد مجاز بود که پس از گذشت ۲ ساعت طبق اعلام ایستگاه هواشناسی فرودگاهی این شهر، این میزان به ۴۸ برابر حد مجاز افزایش پیدا کرده بود.

اخبار هواشناسی را از این لینک بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 264978 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=264978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات