گلونی

قیمت های جدید را بدانید؛ روغن، تخم مرغ، شیر و ماست و پنیر گران شد

قیمت های جدید را بدانید؛ روغن، تخم مرغ، شیر و ماست و پنیر گران شد

قیمت های جدید را بدانید؛ روغن، تخم مرغ، شیر و ماست و پنیر گران شد

قیمت های جدید را بدانید؛ روغن، تخم مرغ، شیر و ماست و پنیر گران شد

به گزارش گلونی با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌معیشتی برای مردم، قیمت جدید بعضی کالاها افزایش پیدا کرده است.

قیمت های جدید را بدانید

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای نرخ‌های جدید انواع روغن خوراکی را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳ هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان است.

دبیر انجمن صنایع لبنی نیز اعلام کرد: قیمت شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی ۱۵۰۰۰۰ ریال، شیر بطری یک لیتری ۱/۵% چربی ۱۸۰۰۰۰ ریال، ماست ۲/۵ کیلوئی ۱/۵% چربی ۴۹۵۰۰۰ ریال، پنیر ۴۰۰ گرمی یو اف نسبتاً چرب ۳۷۵۰۰۰ ریال است.

صنایع لبنی نیز از امروز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ می‌توانند قیمت‌های جدید را بر روی محصولات خود درج کنند.

همچنین مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص قیمت‌های جدید اعلام کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۳۹۸۰۰ تومان و درب مرغداری ۳۵۵۰۰ تومان است.

قیمت هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی با وزن ۱.۹ کیلوگرمی ۷۶ هزار تومان است که به تصویب ستاد تنظیم بازار نیز رسیده است.

دبیر کانون مرغداران کشور نیز اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم به حدود ۶۰ هزار تومان رسید.

این در حالی است که برآورد نرخ دلار برای سال‌جاری حدود ۳۵هزار تومان است و قیمت هر دلار آمریکا دیروز چهارشنبه با ۲/۲درصد رشد در مرز ۳۰هزار تومان قرار گرفت.

به‌دنبال رشد قیمت دلار ‌ پلیس امنیت اقتصادی اعلام کرد که بازار ارز را تحت رصد دارد و طی انجام چند عملیات، تعدادی از قاچاقچیان ارز را دستگیر و ارز این دسته افراد را مصادره کرده است.

تحلیلگران می‌گویند درشرایط فعلی صرف‌نظر از مذاکرات هسته‌ای که می‌تواند در آینده قیمت ارز تأثیر داشته باشد، رشد نقدینگی و چشم‌اندازهای تورمی می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده بر روند قیمت ارز باشد.

اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان در این خصوص بیان کرد: «اگر اساس را علم اقتصاد و نرخ‌های موجود درباره تورم و بهره و بیکاری در کشور و تفاوت آن با کشورهای حوزه دلار درنظر بگیریم، می‌توانیم نرخ دلار برای سال‌جاری را حدود ۳۵هزار تومان برآورد کنیم.»

قیمت ماکارونی و نظام حمایت اجتماعی

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل