امضای کارزار درخواست ارائه درس محیط زیست در مدرسه و دانشگاه

امضای کارزار درخواست ارائه درس محیط زیست در مدرسه و دانشگاه

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر درخواست ارائه درس محیط زیست در مدارس و دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

مدت زمانی است که بحران زیست محیطی در محل زندگی ما قابل لمس شده است و عامل اصلی تخریب آن، ما انسان‌ها هستیم. عدم آموزش کافی از ابتدا در دوران مدرسه تا بالاترین مراحل تحصیل، متأسفانه ما را نسبت به محیط‌ زیست پیرامون‌مان بی‌تفاوت کرده و این در حالی است که از آثار منفی و مخرب عملکرد خودمان بر روی محیط زیست اطراف‌مان، آگاهی لازم را نداریم و مراکز فرهنگی و به‌خصوص رادیو و تلویزیون کشورمان نیز توجه لازم به این موضوع مهم را نکرده‌اند.

امری بدیهی است که برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست، آموزش از دوران کودکی فرزندان‌مان مؤثرترین راه‌کار است که تحقق این امر مهم از طریق تدریس این موارد در تمام مقاطع تحصیلی، امکان‌پذیر خواهد بود.

مواردی از قبیل استفاده بهینه از آب و منابع انرژی، عدم آسیب و تخریب جنگل‌ها، نحوه جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت و شیوه تفکیک آن‌ها از ابتدا در هر منزل، تبدیل زباله‌های تر به کود، عدم استفاده افراطی از بسته‌بندی‌های پلاستیکی و بسیاری از موارد دیگر، باید مورد توجه قرار گیرد.

بر کسی پوشیده نیست که کشور ما با مشکلات عدیده محیط زیستی مواجه است و جز از طریق آموزش از پایین‌ترین سنین، راه حل دیگری برایش قابل تصور نیست تا اینگونه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در نسل‌های آینده کشورمان نهادینه و عملی شود.

حال در سایت کارزار این درخواست خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است تا بر این مسئله توجه ویژه داشته و حفظ محیط زیست را در قالب واحدهای درسی در تمام مقاطع تحصیلی تدوین و اجرا نمایند.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267362 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267362
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات