عکس هایی از کارنامه هنری استاد فقید محمدرضا کریمی

عکس هایی از کارنامه هنری استاد فقید محمدرضا کریمی

به گزارش گلونی سیدفرید قاسمی در «دانشنامک خرم آباد» نوشته است:

«محمدرضا کریمی مدرس و نوازنده تنیک، فرزند علی، متولد ۱۳۳۲، سوادآموخته ابتدایی، پدرپیشه، هنرآموخته تنبک، یکم خرداد ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

او عضو گروه موسیقی اداره کل فرهنگ و هنر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مدرس تنبک است.

صدای تنبک او را در نوارهای کاست موسیقی «سوار»، سفیدکوه»، «یافته»، «کوچ»، «آرزو»، «آئینه اشک»، «سفره دل»، «نسیم دل»، و «همدنگ»، می‌توان شنید. او در جشنواره‌ها جایزه‌های گوناگون گرفت.»

عکس‌هایی از فعالیت سال‌های هنری استاد فقید محمدرضا کریمی را ببینید:

بنا بر گزارش فارس، این هنرمند در سال ۱۳۵۰ نت‎خوانی و تنبک‎نوازی را به صورت حرفه‎ای نزد استاد حسین تهرانی فرا گرفت و یکی از چیزهایی که همیشه مدنظر استاد تهرانی بود اخلاق بود و می‎گفت که اخلاق از همه چیز مهم‏تر است.

نخستین کار او با عنوان «چشمان قشنگ» با صدای زنده‌یاد رضا سقایی به صورت صفحه در تهران ضبط شد.

مرحوم رشیدی، محمد میرزاوند، بهمن اسکینی، غلام سبزعلی، علی‌حسین شمسی، فضل‎الله صفاری و… از جمله خوانندگانی بوده‌اند که محمدرضا کریمی با آنها کار و همواره آنها را به عنوان نوازنده همراهی کرده است.

از نوازندگان مرحوم حسین‎ سالم، رامین دربندی، منصور سالم، فیروز گودرزی، صادق سیف، فرج علی‎پور و با اساتید برجسته کشور از جمله مرحوم محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و کامکارها همکاری داشته است.

وی در دهه ۵۰ در اداره فرهنگ و هنر سابق استخدام شد و با هنرمندانی که نامشان ذکر شد، گروه موسیقی تشکیل داده و برنامه‎های مختلفی را در تمامی نقاط کشور اجرا می‎کردند.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266524 ساعت خبر : 3:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266524
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات