امضای کارزار درخواست تعطیلی محل دپوی زباله در جنگل سراوان

امضای کارزار درخواست تعطیلی محل دپوی زباله در جنگل سراوان

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر تعطیلی محل دپوی زباله در جنگل سراوان در حال برگزاری است.

در بخشی از این کارزار که خطاب به سازمان حفاظت محیط زیست، دادستان، استاندار و ریاست منابع طبیعی گیلان نوشته شده، آمده است:

«سراوان گیلان منطقه‌ای با طبیعتی بکر و جنگلی پر از درختان انبوه بوده که به جنگل‌های هیرکانی دارای درختانی با قدمت هزاران ساله و ثبت‌شده در یونسکو متصل است.

منطقه‌ای در ۳۰ کیلومتری شهر رشت که روزانه چند تن زباله شهر رشت اعم از زباله‌های خانگی، ساختمانی، بیمارستانی و… در آنجا دپو می‌شود.

در این سال‌ها مسئولین برای ایجاد کارخانه زباله‌سوز و تصفیه‌خانه برای شیرابه‌های وعده‌های زیادی دادند اما متأسفانه هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و مردم منطقه با بیماری‌های پوستی و تنفسی و انواع سرطان مواجه‌اند.

حدود یک سال پیش یک تصفیه‌خانه با هزینه میلیاردی احداث شد که آن هم کامل نشده و عملاً تعطیل است و همچنان شیرابه‌های حاصل از زباله روانه رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و سپس به دریای کاسپین، آب‌های زیرزمینی، مزارع کشاورزی و… می‌ریزد.

همچنین بوی بد و وجود مگس‌های زیاد در آن منطقه مردم را به ستوه آورده است. ما بارها گفته‌ایم که اگر مشکلات این استان را اولویت‌بندی کنیم، مشکل زباله سراوان و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در اولویت قرار دارند؛ هیچ چیزی مهم‌تر از سلامتی این مردم و محیط زیست نیست.

از دستگاه قضایی و نظارتی خواهشمندیم همانطور که برای تعطیلی سایت سراوان کنار مردم هستند، پیگیری فاکتوهای خرج و مخارج مدیران را بررسی کنند تا دست متخلفان رو شده و با آنان برخورد جدی و قضایی صورت گیرد تا دوباره طبیعت و مردمی سالم و سرزنده داشته باشیم.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 266980 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=266980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات