فیلم مخمصه؛ تقابل دو نیروی ابر قدرت

فیلم مخمصه؛ تقابل دو نیروی ابر قدرت

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی اگر به دنبال دیدن فیلمی اکشن و معمایی هستید که ساعاتی شما را از دنیای کسل‌کننده واقعی به اعماق دلهره و اضطراب برده و هیجانی وصف‌ناشدنی نصیبتان کند، پیشنهاد ما به شما فیلم سینمایی مخمصه خواهد بود!

مخمصه (heat) فیلمی آمریکایی در ژانر جنایی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مایکل مان و تهیه‌کنندگی آرت لینسون است که در آن، آل‌ پاچینو و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در پانزدهم دسامبر ۱۹۹۵ اکران شده است.

مخمصه اولین فیلمی بود که رابرت دنیرو و آل پاچینو در مقابل یکدیگر در سکانس‌هایی بازی کردند. البته ۲۱ سال قبل هردو در قسمت دوم فیلم پدرخوانده به ایفای نقش پرداخته بودند ولی در هیچ قسمتی از این فیلم در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گرفتند.

در مخمصه پاچینو و دنیرو حدود ۱۵ دقیقه در مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند و بسیاری از صاحب‌نظران و منتقدان فیلم و سینما رویارویی دو غول بزرگ سینما در قرن ۲۰ را رویارویی دو سبک مهم بازیگری، یعنی سبک برون‌گرای پاچینو و سبک درون‌گرای دنیرو، دانسته‌اند که در نوع خود یک کلاس بازیگری است.

مخمصه داستان رویارویی باندی خلافکار با سرکردگی(نیل مک‌کالی) با تیم جنایی کارآگاهی نابغه به نام (وینسنت هانا) است که در تمام مدت زمان فیلم با کشمکش‌های این دو گروه قهرمان و ضد قهرمان به پیش رفته و لحظات تعقیب‌و‌گریز مهیجی را برای بیننده به تصویر می‌کشد.

تم اصلی فیلم مخمصه گرچه جنایی و خشن بوده اما، سرشار از صحنه‌های پراحساس و لطیفی است که بیننده را به فراسوی ظاهر و اَکت‌‌های خصمانه هریک از کاراکترها برده و پارادوکس زیبایی از درون و برون هریک را به نمایش می‌گذارد.

در این اثر با وجود اینکه تعداد کثیری از شخصیت‌ها مرد بوده اما، نمی‌توان انکار کرد کاراکترهای زن نقش مهمی در ایجاد بار دراماتیک قصه داشته و فیلمنامه‌نویس به‌گونه‌ای عشق و خشم را باهم درآمیخته که بدون اغراق و پُرگویی، ابعاد و نیازهای طبیعی مختلف زندگی انسان‌هایی با شغل‌های پیچیده (پلیس و خلافکار) را با تمام تفاوت موجود، درست مانند بقیه انسان‌ها نشان داده و از این جهت به باورپذیری داستان کمک زیادی کرده است.

از شاه‌صحنه‌های مخمصه می‌توان به صحنه گفتگوی آل پاچینو و رابرت دنیرو در رستوران اشاره کرد که یکی از معروف‌ترین صحنه‌های سینمایی است که در آن یک دزد و یک پلیس با هم صحبت کرده، در حالی‌که هیچ‌کدام به دیگری دروغ نگفته و هر دو همدیگر را تحسین می‌کنند!

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا  نماوا تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267346 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267346
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات