بازدید ۲۰هزار گردشگر از قلعه فلک الافلاک لرستان

بازدید ۲۰هزار گردشگر از قلعه فلک الافلاک لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید ۲۰هزار گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: «‌با استقبال بی‌نظیر گردشگران از مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک مواجه بودیم که این حجم استقبال به بیش از ۲۰هزار نفر رسید.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان لرستان عنوان کرد: «‌سایر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان با استقبال چشمگیری مواجه بودند.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های گوناگون استان شاهد رونق صنعت توریسم و اقتصاد گردشگری لرستان باشیم.»

قلعه فلک الافلاک لرستان

فَلَک‌الافلاک یا دژِ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. فلک‌الافلاک با نام قلعه دوازده بُرجی هم شناخته می‌شود.

این بنا بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است.

تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

فلک‌الافلاک در لغت به معنای «سپهر سپهران» است. قلعه فلک‌الافلاک با نام‌های گوناگونی در طول زمان شناخته شده‌است. دژ شاپورخواست، سابر خواست، قلعه خرم‌آباد، دوازده برجی و کاخ اتابکان از آن جمله‌اند.

درباره قلعه فلک‌الافلاک بیشتر بخوانید.

قلعه فلک الافلاک و دریاچه کیو پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری لرستان

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267652 ساعت خبر : 8:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267652
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات