کتاب سیمای باستان شناختی و تاریخی شهرستان نوشهر منتشر شد

کتاب سیمای باستان شناختی و تاریخی شهرستان نوشهر منتشر شد

کتاب سیمای باستان‌شناختی و تاریخی شهرستان نوشهر نوشته سید مهدی موسوی کوهپر و شاهین آریا‌منش توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی وگردشگری، این کتاب در چهار فصل شامل مروری بر جغرافیا و تاریخ مازندران و نوشهر، مروری بر فعالیت‌های باستان‌شناسی در مازندران، بررسی و شناسایی بناها و محوطه‌ها و بحث و برآیند، به بررسی سیمای باستان‌شناختی و تاریخی نوشهر می‌پردازد.

در فصل نخست کتاب سیمای باستان‌شناختی و تاریخی شهرستان نوشهر به جغرافیا و تاریخ مازندران و نوشهر پرداخته شده و تاریخ مازندران و نیز نام این پهنه از سرزمین ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم از پیشینه بررسی‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی در مازندران سخن به میان آمده و فصل سوم که اصلی‌ترین بخش کتاب است به آثار و محوطه‌های شناسایی شده در بررسی‌های باستان‌شناسی شهرستان نوشهر می‌پردازد.

واپسین فصل کتاب، بحث و برآیند است و در پایان نیز فهرست نام محوطه‌ها و نمودارهای مرتبط با محوطه‌ها آورده شده است.

کتاب سیمای باستان شناختی نوشهر

گفتنی است که شهرستان نوشَهر یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که از غرب به شهرستان چالوس، از شرق به شهرستان نور، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز متصل است. مرکز این شهرستان شهر نوشهر است.

کتاب دانش قنات از دیدگاه فنی و مهندسی منتشر شد

کتاب فرهنگ شفاهی مردم بهار در ۳ جلد منتشر شد

کتاب باستان مردم شناسی روستا منتشر شد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 267088 ساعت خبر : 9:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=267088
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات