گلونی

اسامی روز‌های هفته صنایع دستی اعلام شد

اسامی روز‌های هفته صنایع دستی اعلام شد

اسامی روز‌های هفته صنایع دستی اعلام شد

اسامی روز‌های هفته صنایع دستی اعلام شد

هفته صنایع‌دستی از فردا جمعه ٢٠ خرداد ماه آغاز می شود و به همین مناسبت اسامی روزهای هفته صنایع‌دستی اعلام شد.

به گزارش گلونی به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جمعه ۲۰ خردادماه که روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز این هفته است، با عنوان «صنایع‌دستی جایگزین نفت» نام‌گذاری شده است.

دومین روز از هفته صنایع‌دستی در ۲۱ خرداد به نام «صنایع‌دستی، آموزش، زنان، کودکان و تولیدفرهنگی» و سومین روز مصادف با ۲۲ خردادماه به نام روز «صنایع‌دستی، صنایع‌زیستی، برندساز، کاربردی و روزآمد» نام‌گذاری شده است.

همچنین چهارمین روز از این هفته در ۲۳ خرداد به نام «صنایع‌دستی، تحول‌گرا، ارزش‌آفرین و دانش‌بنیان»، همچنین پنجمین روز در ۲۴ خردادماه به نام «صنایع‌دستی، آگاهی‌بخش، فرهنگ‌ساز، کارا و اثربخش» و ۲۵ خرداد ماه ششمین روز این هفته به نام «گردشگری خلاق، شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی» نام‌گذاری شده است.

هفته صنایع‌دستی در آخرین روز خود که مصادف با ۲۶ خردادماه است با نام «صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، امانت‌دار هزاران سال هویت ایرانی – ‌اسلامی» پایان می‌یابد.

گفتنی است صنایع دستی یا کاردستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود.

از نظر سازمان صنایع دستی در ایران ۳۷۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که در ۲۴ دسته قرار می‌گیرند.

از جمله صنایع دستی برتر کشور که در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند می‌توان به فرش‌های دستباف اشاره کرد که معرف بنیه فرهنگی و هنری ایران در جهان است.

مشگین شهر در تابستان ۱۴۰۱ میزبان نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی می شود

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل