اسرار پنهان در تقویم خرداد و نکات عجیبی که در آن وجود دارد

اسرار پنهان در تقویم خرداد و نکات عجیبی که در آن وجود دارد

به گزارش گلونی همینطور که بیکار بودم و داشتم به تقویم رومیزی ور می‌رفتم متوجه شدم که نکات ریز ولی بسیار عجیبی در مناسبت‌های روز‌های خرداد ماه وجود دارد.

در تقویم، روز ۵ خرداد، روز حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان است. مردم ما هم که همیشه در زمینه امور خیر، چنان عنان خود را از دست می‌دهند و پا را از مرزها فراتر می‌نهند، که تا چشم باز‌کردند، دیدند که هنوز دو روز نگذشته، بسیاری از همان افراد حمایت شده سر از اولین مجلس مقننه درآورده‌اند و رسما اولین دوره مجلس در تاریخ ۷ خرداد افتتاح شد.  بعدها این حمایت، به حمایت خاک به افلاک نام گرفت که در بورس نیز بسیار به کار گرفته شد.

اسرار پنهان در تقویم خرداد

مردم جوگیر ما که هنوز در بهت به سر می‌بردند، برای تخلیه استرس و کاهش فشار روانی‌شان، رو به مصرف دخانیات آوردند و مصرف دخانیات آن چنان بالا گرفت، که مسئولان جهانی مجبور شدند اقدامی پیشگیرانه انجام دهند و روز ۱۰ خرداد ماه را به عنوان روز جهانی بدون دخانیات اعلام کردند.

مردم که دیدند دخانیات هم جواب نیست، جوگیرانه رو به جنگل‌ها و دشت‌ها آوردند تا کمی مدیتیشن انجام دهند و خوب چند روز در طبیعت، نیاز به آتش و دستشویی و این مسائل را بیشتر می‌کند و این نیازها، مخصوصا شماره دو، چنان حجمشان بالا رفت که مسئولان جهانی محبور شدند اقدامی پیشگیرانه انجام دهند و روز ۱۵ خرداد ماه را به عنوان روز جهانی محیط زیست اعلام کنند.

هموطنان عزیزم اما گفتند اگر جلوی این‌ها نایستیم، فردا روزی همه چیز دیگر را هم ممنوع می‌کنند و ما اصلا این همه فشار و استرس را کجا و چگونه خالی کنیم؟ عجب غلطی کردیم که حمایت کردیم و اصلا گور بابای مسئولان جهانی و ما کار خودمان را می‌کنیم.

مردم غیور ما هم آنچنان کار خودشان را کردند که مسئولان جهانی محبور شدند اقدامی پیشگیرانه انجام دهند و روز ۲۷ خرداد ماه را به عنوان روز بیابان زدایی اعلام کنند.

همین فاصله زمانی کم نشان می‌دهد که مردم چه می‌کشیدند و اگر مسئولان جهانی می‌گذاشتند مردم همان سیگارشان را بکشند، آسیب‌ها به مراتب از این کمتر می‌شد.

دکتر علی شریعتی هم که بعد از تاریخ ۱۰ خرداد سیگار را کنار گذاشته بود، و برای دوری از فشار مجلسیون و تمدد اعصاب در انگلستان به سر می‌برد، دستش را دراز کرد و سیگار را از کنار برداشت و تلافی آن چند روز بی دخانیات را چنان در آورد که در تاریخ ۲۹ خرداد و در سن چهل و سه سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. یکی از مشهورترین گفته‌های دکتر شریعتی، در واپسین لحظات زندگی‌اش ثبت شد: «در روزگار جهل، شعور خود جرم است.»

سایر آثار نویسنده را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: محمد شریفی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268424 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268424
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات