درخواست تصویب جریمه نقدی ریختن زباله در محیط زیست و معابر

درخواست تصویب جریمه نقدی ریختن زباله در محیط زیست و معابر

به گزارش گلونی این روزها کارزاری مبنی بر «درخواست تصویب جریمه نقدی سنگین ریختن زباله در محیط‌‌زیست و معابر شهری» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و ریاست فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشته شده، آمده است:

«احتراماً به استحضار می‌رساند به نظر می‌رسد برای اجرایی شدن برخی از قوانین شهری توسط شهروندان، باید سختگیری‌هایی به‌ عمل آید.

لذا از شما درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از ریختن زباله در سطح شهر، جاده‌ها، طبیعت و… قوانین سختگیرانه‌تری تصویب نمایید؛ به طور مثال وضع جریمه نقدی و سنگین برای هر بار رها کردن زباله.

متأسفانه به دلیل عدم فرهنگسازی و کمبود آموزش در خصوص اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و پاکیزه نگه داشتن آن، شاهد بی‌توجهی گسترده جامعه درباره این موضوع هستیم؛ زیرا افراد بسیاری معتقدند که فقط وظیفه ارگان‌های دولتی است که محیط شهرها را پاکیزه نگه دارند.

با توجه به تجربه کشورهای موفق در این امر، آموزش مستمر و فرهنگسازی و تصویب جریمه‌های نقدی، در گذر زمان اثر بازدارندگی قابل‌ توجهی خواهد داشت.»

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

در بلژیک خبری از زباله در خیابان نیست

در فرانکفورت چگونه زباله را مدیریت می‌کنند؟

پانت چیست و در سوئد با قوطی چه می‌کنند؟

مقایسه نحوه جمع آوری پسماندها در استرالیا و ایران

مدیریت پسماند در نیوزلند چگونه است

بررسی مدیریت پسماند در استرالیا

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 269175 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=269175
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

با سلام ضمن تشکر از ایجاد این کارزار ارزشمند و داشتن دغدغه راجع به این موضوع مهم، زباله پراکنی که در روزهای اخیر با افزایش مسافرین در جاده های شمال چالوس و هراز به اوج خود رسیده است، نیاز به حمایت گسترده قانونی و پایش و مراقبت دارد. مثلا در جاده ها وقتی کسی بدون توجه و بی مهابا زباله می اندازد و کنار جاده ها را از بطری وظرف و پوست زباله پر میکند و آنقدر شعور اجتماعی و شهروندی ندارد، چگونه میتوان آنها را پیدا کرده و جریمه کرد؟ به عبارتی ساز و کار اجرا و ایجاد این رویه و قانون مهم است. مثلا ایجاد سامانه و ثبت گزارش مردم و ثبت پلاک ماشین و ارسال عکس و فیلم از متخلف کمک کننده است. و یا ایجاد تکلیف برای مغازه ها و کسب وکارها برای تمیز نگه داشتن محدوده مغازه خود با گذاشتن سطل زباله در اطراف آن و جریمه کردن آنها در صورت تخلف و رعایت نکردن و قابل گزارش بودن این موضوع از طریق سامانه مرکزی از طرف مردم میتواند بسیار کمک کننده و تسریع ساز باشد. و یا اعلام این قوانین محیط زیستی و میزان جریمه از طریق موبایل و پیامک کردن آن از سوی اپراتورها به مردم خیلی کارساز است.

Last edited 1 سال پیش by شیوا