درخواست حفاظت از خاک جزیره هرمز

درخواست حفاظت از خاک جزیره هرمز

به گزارش گلونی کارزاری مبنی بر مطالبه حفاظت از خاک جزیره هرمز در حال برگزاری است.

چندی است که خبرها و اطلاعیه‌هایی مبنی بر خرید و فروش خاک جزیره هرمز در شبکه‌های مجازی و رسمی منتشر شده بود. هر چند که صحت این اخبار نامشخص است، اما اهالی این منطقه را به تکاپویی برای حفاظت مناسب برای خاک این جزیره انداخت.

هرمز جزیره‌ای بیضی شکل واقع در خلیج فارس با منشاء گنبد نمکی است که در ۱۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. در خاک‌های این نگین زیبا، طیف‌های رنگی سرخ، نارنجی، زرد، سفید، قهوه‌ای تا مشکی به صورت رنگین کمانی دیده می‌شود.

به طور کلی این جزیره یکی از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین گنبد‌های نمکی در حوضه خلیج فارس به شمار می‌رود که شهرت جهانی دارد. این گنبد نمکی تقریبا دارای ساختمان متحدالمرکزی است و از داخل به خارج شامل سنگ‌های تبخیری، سنگ‌های آذرین و سنگ‌های رسوبی است.

پیش‌تر به گفته رییس کل اداره دادگستری استان هرمزگان، هرگونه قاچاق خاک از این جزیره تکذیب و شایعه عنوان شد و فقط بخشی از خاک‌های رنگی جزیره در صنایع دستی اهالی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به نظر کارشناسان تأثیر چندانی در میزان منابع خاک این منطقه ندارد.

حال در سایت کارزار از رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس و استاندار هرمزگان درخواست شده تا برای حفاظت از خاک جزیره هرمز، اقدامات لازم از جمله فرهنگ‌سازی، آموزش توریست‌ها و هر اقدام لازم دیگری انجام شود تا این گوهر زمینی آسیب بیشتری نبیند. رسیدگی فوری به وضعیت جزیره هرمز و صدور دستورات لازم برای حفاظت از خاک آن مطالبه جدی درخواست کنندگان این کارزار است.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 268473 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=268473
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات