گلونی

رسیدگی به امکانات گردشگری آبشار نوژیان لرستان

رسیدگی به امکانات گردشگری آبشار نوژیان لرستان

رسیدگی به امکانات گردشگری آبشار نوژیان لرستان

رسیدگی به امکانات گردشگری آبشار نوژیان لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تکمیل عملیات بهسازی و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری آبشار نوژیان در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از میراث‌آریا، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: «‌این اقدامات در راستای بهبود کیفیت گردشگرپذیری در این منطقه نمونه گردشگری انجام می‌شود که شامل بهسازی راه دسترسی از نمازخانه تا آبشار و اجرای پله‌های راه دسترسی است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص موقعیت این آبشار زیبا تشریح کرد: «‌آبشار نوژيان در ۵۱ كيلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد به ارتفاع ۹۵متر و عرض تاج ۵ متر واقع شده است. اين آبشار يكی از زيبایی‌های طبيعت لرستان محسوب می‌شود كه هر ساله نظر بسياری از گردشگران را به سوی خود جلب می‌كند.»

او در پایان خاطرنشان کرد: « امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری جاذبه‌های طبیعی استان شاهد رونق صنعت توریسم و رشد اقتصادی گردشگری در لرستان باشیم.»

آبشار نوژیان لرستان

گفتنی است این آبشار یکی از زیبایی‌های طبیعت لرستان است که از راه دائمی به نام بن گلان مابین کوه‌های تاف و کوه گلا سرچشمه می‌گیرد و بعد از پیمودن مسیری نسبتا طولانی از دیواره‌ای صخره‌ای و عمودی به سمت پائین با چشم‌اندازی بی‌نظیر سرازیر می‌شود.

گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف قرار دارد.

در کوه (تاف) انواع گیاهان دارویی می‌رویند و طبیعت و آبشار زیبای آن شگفت‌انگیز و دیدنی است به گونه‌ای که همواره بسیاری از مردم برای تماشای این آبشار زیبا و هم چنین برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند و اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذرانند.

راه ارتباطی آن آسفالته و از طریق جاده کمربندی خرم آباد به سمت روستاهای ده باقر، سالی، چوبتراش و گردنه نوژیان امکان پذیر است.

راه دیگر نیز از طریق راه آهن سراسری در ایستگاه کشور و پس از آن با پیمودن مسیری کوهستانی در دامنه رودخانه سرخاب و کوه تاف در حد ۲ ساعت پیاده روی مسیر است.

چگونه به آبشار نوژیان سفر کنیم

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل