گلونی

کنسرت هنرجویان آموزشگاه هزار دستان با تقدیر از غلامرضا موساییان برگزار شد

کنسرت هنرجویان آموزشگاه هزار دستان با تقدیر از غلامرضا موساییان برگزار شد

کنسرت هنرجویان آموزشگاه هزار دستان با تقدیر از غلامرضا موساییان برگزار شد

کنسرت هنرجویان آموزشگاه هزار دستان با تقدیر از غلامرضا موساییان برگزار شد

در این کنسرت که با حضور چشمگیر و پرشمار علاقه‌مندان و خانواده‌های هنرجویان برگزار شد، گروه‌های مختلف هنری این آموزشگاه به همراه اساتید خود آموخته‌های خود را روی صحنه اجرا کردند که مورد توجه و استقبال پرشور و تشویق حاضرین قرار گرفتند.

به گزارش گلونی چهارمین کنسرت کارگاهی هنرجویان آموزشگاه موسیقی هزاردستان به همت مدیریت این آموزشگاه «فرشاد سیفی» و همکاری مسئولین مربوطه در دو بخش پاپ و سنتی در روزهای جمعه و شنبه دهم و یازدهم تیرماه در پنج سانس جداگانه در تالار ماه برگزار شد.

در این برنامه تعداد 142 هنرجوی آموزشگاه در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی با سازهای ویولون، تار، سه تار، تنبک، پیانو، گیتار، کمانچه، سنتور، آواز و موسیقی کودک به اجرای برنامه پرداختند و بیش از هزار نفر در مدت برگزاری کنسرت از این اجراها دیدن کردند.

به گفته مدیر آموزشگاه موسیقی هزاردستان، ایجاد انگیزه و تلاش در بین هنرجویان این آموزشگاه، ارتقا خلاقیت و حضور خانواده‌ها در اولین اجرای رسمی هنرجویان به عنوان مشوق آنان از اهداف برگزاری این کنسرت کارگاهی بود.

فرشاد سیفی افزود: «از نکات قابل توجه و ویژه این برنامه تجلیل از اساتید مطرح موسیقی استان و بزرگداشت این عزیزان است که در برگزاری چهار دوره اجرای کنسرت‌های کارگاهی آموزشگاه هزاردستان مورد توجه جدی قرار گرفته و تاکنون از اساتید بزرگ و مطرحی همچون زنده‌یاد محمود مدیری، زنده یاد محمدرضا کریمی، احمد مراحمی، رضا نیازی … تجلیل شده است.»

وی تصریح کرد: «در چهارمین اجرای کنسرت موسیقی هنرجویان آموزشگاه هزار دستان، به پاس سال‌ها تلاش هنری استاد غلامرضا موساییان نقاش، نوازنده ویولون از این استاد پیشکسوت قدردانی شد.»

فرشاد سیفی مدیِر آموزشگاه هزاردستان افزود: «از دیگر موارد قابل توجه در این اجرا آیین رونمایی از  کتاب «بیداد عشاق ۲» به نویسندگی استاد مختار فلاحی بود که  با حضور این هنرمند از اثر ایشان رونمایی صورت گرفت.»

وی با بیان اینکه هنرجویان از تجارب و آموزه‌های اساتید برجسته موسیقی استان بهره‌مند شدند خاطر نشان کرد، با توجه به اهمیت توجه به نسل کودک و نوجوان و ایجاد انگیزه و خودباوری در میان این قشر و ضرورت توجه به ارتقا سطح کیفی فعالیت‌های هنری امید است برگزاری اینگونه برنامه‌های هنری مورد توجه جدی دست اندرکاران و فعالان فرهنگی هنری استان قرار گیرد.

نماشای گلونی را دنبال کنید

غلامرضا موساییان

نام پدر: رمضان

متولد: اهواز , ۱۳۲۴ ش.

غلامرضا موساییان از نقاشان برجسته خرم آباد در سال ۱۳۲۴ خورشیدی در اهواز متولد شد.

وی در سن ۹ سالگی به همراه خانواده‌اش به خرم آباد آمد و در این شهر سکونت اختیار کرده است.

موساییان در سن ۱۴ سالگی نزد استاد محمد مصوری از هنرمندان سبک قهوه خانه‌ای (روایتگری) به مدت ۳ سال مشغول به کار شد و پس از آن به طور مستقل به کار نقاشی ادامه داده است و سبک رئالیسم را به عنوان شروع کار انتخاب کردند.

وی افزون بر فعالیت در عرصه نقاشی به آموختن موسیقی نیز رو آورده و با ذوق و استعدادی که در این زمینه از خود نشان داده در کنار حرفه صورتگری به چیره دستی در نواختن ساز ویلن نیز دست یافته است.

موساییان در ابتداء کار آموختن موسیقی را نزد استاد محمود مدیری آغاز نموده و پس از آن با بهرمندی از محضر اساتید نامداری چون اسدالله ملک، حبیب الله بدیعی و پرویز یاحقی به تکمیل آموخته‌های خود در رشته ویلن پرداخته است.

وی در سال ۱۳۴۷ با اداره فرهنگ و هنر خرم آباد همکاری نموده و در سال ۱۳۵۱ بعداز طی دو دوره آموزشی در دانشکده هنرهای تجسمی و هنرستان زیبای پسران تهران به عنوان کارمند رسمی در آن اداره به کار مشغول شدند.

وی با تشکیل کلاس‌های آموزش طراحی و نقاشی به تربیت علاقه‌مندان به هنر نقاشی و موسیقی همت گذاشته و از این رهگذر هنرمندان بسیار موفقی به جامعه هنری عرضه داشته که برخی‌ها در خارج از کشور به کار هنری مشغول هستند.

قابل ذکر است که وی در این سال‌های مشغول به فعالیت هنری از سبک رئال به امپرسیونیسم و در نهایت به سبک اکسپرسیونیسم (مفهومی) روی آوردند.

موساییان در طول فعالیت هنری خود در طی سالیان دراز نمایشگاه‌های متعددی برگزار نموده‌اند که در نمایشگاه سال 1386 در خرم آباد به وی لقب پدر هنر مدرن لرستان را دادند.

مهمترین نمایشگاه‌های ایشان:

1-سال ۱۳۴۷ در اداره فرهنگ و هنر لرستان

۲- سال ۱۳۴۹ در اداره فرهنگ و هنر لرستان

۳-سال ۱۳۷۷ نمایشگاه گروهی همراه با جمعی از هنرجویان

۴-سال ۱۳۷۹ نمایشگاه گروهی همراه با جمعی از هنرجویان

۵-سال ۱۳۸۰ نمایشگاه گروهی همراه با جمعی از هنر جویان

۶-سال ۱۳۸۶ نمایشگاه انفردای در نگارخانه اداره فرهنگ و هنر لرستان

۷-سال ۱۳۸۷نمایشگاه انفرادی در اداره فرهنگ و هنر شهرستان الیگودرز

۸-سال۱۳۸۷ نمایشگاه انفرادی در گالری آتشزاد ونک

۹-سال ۱۳۸۷ نمایشگاه انفرادی در فرهنگسرای نیاوران

۱۰-سال ۱۳۸۷ نمایشگاه انفرادی در فرهنگسرای صبا

۱۱-سال ۱۳۸۷ نمایشگاه انفرادی در گالری شیرازی در فرمانیه

۱۲-سال ۱۳۸۷ نمایشگاه انفرادی در فرهنگسرای خاوران

۱۳- سال ۱۳۹۸نمایشگاه انفرادی گالری هنر مجموعه hormonic

۱۴- سال ۱۳۹۸ نمایشگاه انفرادی خانه هنرمندان ایران

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل