گلونی

درخواست هزاران نفر برای نجات و احیای دریاچه ارومیه

درخواست هزاران نفر برای نجات و احیای دریاچه ارومیه

درخواست هزاران نفر برای نجات و احیای دریاچه ارومیه

درخواست هزاران نفر برای نجات و احیای دریاچه ارومیه

به گزارش گلونی جمعی از فعالان محیط زیست با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت، رئیس مجلس و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستند دریاچه ارومیه را احیا کنند.

در متن این کارزار برای نجات و احیای دریاچه ارومیه که تا امروز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«احتراما تقاضا می‌شود احیای دریاچه ارومیه را در دستور کار خویش قرار دهید. همانگونه که مستحضر هستید آب نقشی حیاتی در زندگی انسان‌ها دارد. بیایید به فکر سلامت زمین، خودمان و به فکر نسل‌های آینده باشیم.»

این کارزار در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

گفتنی است طبق درخواست‌های قبلی، احیای دریاچه ارومیه از دغدغه‌های مهم مردم منطقه است. پیامدهای زیست‌محیطی بر اثر خشک‌شدن این دریاچه، از جمله ریزگردهای نمکی، از بین رفتن بخش کشاورزی و تهدید حیات میلیون‌ها ساکن منطقه شمال‌غرب کشور، باعث نگرانی است.

به گفته کارشناسان، با خشک شدن دریاچه ارومیه بیش از ۱۰ میلیارد تن نمک به‌ صورت گرد و غبار و طوفان بر سر مردم این ناحیه فرو خواهد ریخت و این بحران قرار نیست تنها گریبان آذربایجان را بگیرد، بلکه بسیاری از مناطق کشور را تحت‌ تأثیر قرار خواهد داد.

حیات و زندگی مردم این منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است. همچنین احیای این دریاچه و تبدیل آن به یک منطقه توریستی، به پیشرفت و شکوفایی مناطق اطراف آن خواهد انجامید و سود سرشاری را برای نهادهای دولتی به ارمغان خواهد آورد.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل