گلونی

واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

واکسن یادآور کرونا چی بزنیم؟

به گزارش گلونی در روزهای گذشته، آمار مبتلایان ویروس کرونا افزایش یافته و تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی در کشور بالا رفته است.

طبق اطلاعات ایسنا، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش مراجعات کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی تهران، نسبت به موج‌های جدید این بیماری هشدار داد و گفت: «تمامی افرادی که شش ماه از آخرین واکسن آن‌ها می‌گذرد نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند.»

وی ادامه داد: «به صورت کلی اگر شش ماه از تلقیح آخرین واکسن گذشته باشد، از دز سوم یا چهارم واکسن به عنوان دز یادآور کرونا نام برده می‌شود و با توجه به امواج جدید بیماری، شهروندان به ویژه کادر بهداشت و درمان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند.»

در همین راستا ممکن است بسیاری از افراد برای انتخاب دوز چهارم یا واکسن یادآور کرونا دچار شک و تردید شوند و درباره آن سوالاتی داشته باشند.

طبق توضیحات دکتر حسین کرمانپور، تزریق دوز چهارم به منزله یادآوری کرونا برای بدن است و تفاوتی در نوع واکسن کرونا و تزریق آن نیست.

توضیحات دکتر کرمانپور را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲هزار و ۳۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

طبق اطلاعات ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

درباره واکسن کرونا بیشتر بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

خروج از نسخه موبایل