امضای کارزار رسیدگی به روستاهای بخش موران استان اردبیل

امضای کارزار رسیدگی به روستاهای بخش موران استان اردبیل

به گزارش گلونی این روزها کارزاری تحت عنوان تقاضای رسیدگی به کمبود امکانات مناسب در روستاهای بخش موران استان اردبیل در حال برگزاری است.

سال‌های متمادی می‌گذرد که آب آشامیدنی استان اردبیل کیفیت مطلوبی ندارد و بسیاری از مردم این ناحیه برای استفاده شرب و معمول، آب معدنی خریداری می‌کنند و به این روستاها نیز آب آشامیدنی مناسب داده نمی‌شود و چندین سال است که آب با کیفیت ندارند و در ماه‌های گرم سال با مشکل مواجه هستند.

همچنین متأسفانه هنوز تعداد قابل توجهی از روستاها و مناطق دور افتاده در کشور از امکانات مناسب و لازم برخوردار نیستند از جمله برای روستاییان بخش مرزی موران از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل که در این مناطق کوهستانی دکل اینترنت ثابت وجود ندارد و پر واضح است که امروزه کار اکثر جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌شود.

گفتنی است علی‌رغم پیشرفت روزافزون فناوری هنوز در نقاط کثیری از بخش مرزی موران اپراتورها فاقد آنتن‌دهی مناسب هستند.

این در حالی است که آنتن‌دهی خطوط مختلف تلفن همراه و اتصال با سرعت و با کیفیت به اینترنت از نیازهای جدی مردم است ولی کماکان این مسئله به در بسیاری از نقاط کشور به معضل تبدیل شده و روستاهای بخش مرزی موران واقع در شهرستان گرمی به طور غالب فاقد پوشش شبکه تماس و اینترنت هستند.

در طول سال‌های گدشته و به طور خاص با شیوع ویروس کرونا، انجام بسیاری از فعالیت‌ها به شیوه اینترنتی صورت می‌پذیرد و نبود این امکان سبب می‌شود تا مردم این روستا از آموزش مجازی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر بازبمانند.

در نتیجه بهبود اوضاع و شرایط زیرساختی و همینطور برقراری اتصال دائمی اینترنت موجب کاهش بخش بزرگی از مشکلات مردم این روستاها خواهد شد.

این در خواست در سایت کارزار خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر نیرو، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل و نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس ارائه شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر جهت تأمین زیرساخت‌ها و اتصال اینترنت اقدامات عملی لازم صورت پذیرد. این کارزار تا ٢١ شهريور ١٤٠١ ادامه دارد.

برای امضای این کارزار به این لینک مراجعه کنید.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آن‌ها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: ملیکا طاهری عطار

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 271403 ساعت خبر : 9:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=271403
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات